Vzdělávání příslušníků Armády ČR s využitím e-learningu
Education of members of the Army of the Czech Republic using e-learning
rigorous thesis (NOT DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/124805Identifiers
Study Information System: 217918
Collections
- Kvalifikační práce [19347]
Author
Referee
Kursch, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Adult education and educational management
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 2. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
Andragogika, armáda České republiky, didaktika, e-learning, student, voják, vzdělávání, vzdělávání dospělýchKeywords (English)
Adulteducation, andragogy, army of the Czech Republic, didactics,education, e-learning, soldier, student1 ABSTRAKT Cílem rigorózní práce je popsat problematiku e-learningového vzdělávání vojáků Armády České republiky (dále jen AČR) a prozkoumat, nakolik je tento způsob výuky efektivní vzhledem k potřebám cílové skupiny. Práce se věnuje problematice vzdělávání vojáků AČR a popisuje několik důležitých aspektů vzdělávacího procesu. V práci je kladen důraz na propojení vzdělávacího procesu a reálného života vojáků AČR. Zohledňuje etické a morální složky vzdělávacího procesu a zaměřuje se na požadavek individualizace v procesu vzdělávání. Dále práce popisuje problematiku e-learningu. Jeho výhody a nedostatky a zaměřuje se na adekvátnost zavedení tohoto vzdělávacího prostředku ve vztahu k potřebám a nárokům kladeným na vojáky AČR. Výzkumná část práce klade za úkol prozkoumání efektivity e-learningu ve výchovně- vzdělávacím procesu vojáků AČR a snaží se odhalit možné nedostatky tohoto způsobu vzdělávání. Dále práce analyzuje, zda e-learning, jakožto výchovně vzdělávací prostředek naplňuje atributy způsobu vzdělání zrovna výše uvedené skupiny.
1 ABSTRACT The aim of this thesis is to describe the issue of e-learning education of the Army of the Czech Republic (hereinafter referred to as AČR) and to examine how effective this method of teaching is in relation to the needs of the target group. The work is devoted to the issue of education of AČR soldiers and describes several important aspects of the learning process. In this work, the emphasis is put on the interconnection of the educational process and the real-life of AČR soldiers. It takes into account the ethical and moral components of the learning process and focuses on the demand for individualization in the learning process. Furthermore, the work describes the issue of e-learning. Its advantages and shortcomings and focuses on the adequacy of introducing this educational resource in relation to the needs and demands placed on the AČR soldiers. The research part of the thesis aims to explore the effectiveness of e-learning in the educational process of AČR soldiers and tries to reveal possible shortcomings of this type of education. Furthermore, the thesis analyzes whether e-learning, as a means of education, fulfills the attributes of the way of education mentioned above.