Zobrazit minimální záznam

Learning strategies in successful and unsuccessful pupils on the example of history
dc.contributor.advisorŠtech, Stanislav
dc.creatorChlumská, Lucie
dc.date.accessioned2017-04-05T11:14:44Z
dc.date.available2017-04-05T11:14:44Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12477
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je popsat učební strategie úspěšných, průměrných a neúspěšných žáků na příkladu látky z dějepisu a následně nalézt a charakterizovat rozdíly a shodné rysy mezi různě úspěšnými žáky. Teoretická část se zabývá analýzou pojmů styl učení, přístup k učení a učební strategie. Jsou zde prezentovány relevantní výzkumy vztahu školní úspěšnosti a učebních strategií, příp. učebního stylu. Empirická část se soustředí na analýzu učebních strategií vybraných žáků. Tato analýza je založena informacích získaných prostřednictvím následujících metod: rozhovory se žáky (zaměřené na postupy učení, jeho kontext, roli rodičů a dalších osob apod.), pozorování ve výuce zaměřené na žáky i na učitele, experimentální úloha na práci s textem a analýza žákovských sešitů z dějepisu. Výzkum je koncipován jako kvalitativní. V práci jsou analyzovány učební strategie pěti žáků 9. ročníku základní školy - dvou úspěšných (Adam a David), jednoho průměrného (Ema) a dvou neúspěšných (Bára a Cyril). Pozornost se soustředí na podobu kognitivních a metakognitivních strategií, rozdělení strategií v rámci fází učení a strukturu strategií. V těchto kategoriích jsou také učební strategie žáků srovnávány. Ze srovnání vyplynulo, že vztah mezi školní úspěšností a užívanými učebními strategiemi v dějepise existuje. Neúspěšní žáci...cs_CZ
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to describe the learning strategies of low-, average-, and high-achieving pupils, then to find and characterize major differences and similarities between diferrently achieving pupils. The learning strategies is investigated in the context of History courses. The theoretic part deals with an analysis of the therm 'learning style', 'approach to learning' and 'learning strategy'. Relevant surveys of the relation of school achievement to learning strategies or learning styles, respectively, are presented here. The empiric part is focused on the analysis of the learning strategies of a given sample of pupils. This analysis is based on the dates obtained by the following methods: a) the interviews with the pupils (focused on the procedures and context of learning, on the role of the parents and other people), b) the observation in the class focused on boths pupils and the teacher, c) the experimental assignment of text learning, and d) the analysis of the pupils' History exercise books. The survey is conceived as qualitative. In this thesis, the learning strategies of five 9th grade pupils are analysed - of two high-achieving (Adam and David), one average-achieving (Ema), and two low-achieving pupils (Bara and Cyril). The attention is focused on the forms of their cognitive and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleUčební strategie úspěšných a neúspěšných žáků na příkladu dějepisné látkycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-29
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId53125
dc.title.translatedLearning strategies in successful and unsuccessful pupils on the example of historyen_US
dc.contributor.refereeRendl, Miroslav
dc.identifier.aleph000944515
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce je popsat učební strategie úspěšných, průměrných a neúspěšných žáků na příkladu látky z dějepisu a následně nalézt a charakterizovat rozdíly a shodné rysy mezi různě úspěšnými žáky. Teoretická část se zabývá analýzou pojmů styl učení, přístup k učení a učební strategie. Jsou zde prezentovány relevantní výzkumy vztahu školní úspěšnosti a učebních strategií, příp. učebního stylu. Empirická část se soustředí na analýzu učebních strategií vybraných žáků. Tato analýza je založena informacích získaných prostřednictvím následujících metod: rozhovory se žáky (zaměřené na postupy učení, jeho kontext, roli rodičů a dalších osob apod.), pozorování ve výuce zaměřené na žáky i na učitele, experimentální úloha na práci s textem a analýza žákovských sešitů z dějepisu. Výzkum je koncipován jako kvalitativní. V práci jsou analyzovány učební strategie pěti žáků 9. ročníku základní školy - dvou úspěšných (Adam a David), jednoho průměrného (Ema) a dvou neúspěšných (Bára a Cyril). Pozornost se soustředí na podobu kognitivních a metakognitivních strategií, rozdělení strategií v rámci fází učení a strukturu strategií. V těchto kategoriích jsou také učební strategie žáků srovnávány. Ze srovnání vyplynulo, že vztah mezi školní úspěšností a užívanými učebními strategiemi v dějepise existuje. Neúspěšní žáci...cs_CZ
uk.abstract.enThe purpose of this thesis is to describe the learning strategies of low-, average-, and high-achieving pupils, then to find and characterize major differences and similarities between diferrently achieving pupils. The learning strategies is investigated in the context of History courses. The theoretic part deals with an analysis of the therm 'learning style', 'approach to learning' and 'learning strategy'. Relevant surveys of the relation of school achievement to learning strategies or learning styles, respectively, are presented here. The empiric part is focused on the analysis of the learning strategies of a given sample of pupils. This analysis is based on the dates obtained by the following methods: a) the interviews with the pupils (focused on the procedures and context of learning, on the role of the parents and other people), b) the observation in the class focused on boths pupils and the teacher, c) the experimental assignment of text learning, and d) the analysis of the pupils' History exercise books. The survey is conceived as qualitative. In this thesis, the learning strategies of five 9th grade pupils are analysed - of two high-achieving (Adam and David), one average-achieving (Ema), and two low-achieving pupils (Bara and Cyril). The attention is focused on the forms of their cognitive and...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990009445150106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV