Zobrazit minimální záznam

Psychometric quality of the classroom relationship questionnaire and its modification
dc.contributor.advisorSmetáčková, Irena
dc.creatorSolnařová, Jana
dc.date.accessioned2021-02-22T10:47:28Z
dc.date.available2021-02-22T10:47:28Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/124531
dc.description.abstractRigorózní práce Psychometrická kvalita dotazníku vztahů ve třídách a jeho úprava ABSTRAKT Rigorózní práce navazuje na diplomovou práci zabývající se vztahy v genderově nevyvážených třídách. V rámci diplomové práce byl použit nestandardizovaný dotazník vztahů ve třídách a během jeho zpracovávání se objevily možné mezery a nedostatky. Dotazník je předmětem této práce. Teoretická část mapuje vliv generových stereotypů na vývoj jedince a charakter vztahů v koedukovaných a separovaných třídách. Empirická část pracuje s celkem 324 sesbíranými dotazníky, a je rozdělena na dvě části. V první části byly dotazníky psychometricky zpracovány a vzhledem k nedostatečné reliabilitě některých položek, byla navržena úprava dotazníku. Druhou část tvoří podrobná analýza sesbíraných dat. Výsledky prokázaly vliv několika proměnných na vztahy ve třídách. Nejlepší vztahy mezi sebou mají žáci/kyně na základních školách, nejhorší vztahy jsou na odborných a středních odborných učilištích. Vztahy mezi jedinci se horší s věkem, nejvíce je toto možné pozorovat u podskupiny děvčat. Na dívky má velký vliv i genderové složení třídy, nejlepší vztahy mezi sebou mají v genderově vyvážených třídách, nejhorší vztahy mají ve třídách, kde tvoří většinu. Vztahy mezi chlapci jsou méně ovlivnitelné zkoumanými proměnnými, roli u nich hrál jen typ...cs_CZ
dc.description.abstractRigorózní práce Psychometric quality of the classroom relationship questionnaire and it's modification ABSTRACT The rigorous thesis follows the topic of a diploma thesis which deals with relations in gender-unbalanced classes. A non-standardized questionnaire of relationships in classes was used in the diploma thesis and possible gaps and shortcomings appeared during its elaboration. The questionnaire is the subject of this thesis. The theoretical part maps the influence of gender stereotypes on development of individuals and character of relationships in coeducated and separated classes. The empirical part works with 324 collected questionnaires, and concist of two parts. Questionnaires in the first part were psychometrically processed and a due to insufficient reliability of some items, a modification of the questionnaire was proposed. The second part consists of detailed analysis of the collected data. Results show the influence of several variables on relationships in the classes. Pupils have the best relationships with each other in primary schools while the worst relationships are in vocational and secondary vocational schools. Relationships between individuals worsen with age, especially in a subgroup of girls. Girls are considerably influenced by gender composition of the class. They have the best...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePsychometrická kvalita dotazníku vztahů ve třídách a jeho úpravacs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-02-01
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId224788
dc.title.translatedPsychometric quality of the classroom relationship questionnaire and its modificationen_US
dc.contributor.refereeSotáková, Hana
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csRigorózní práce Psychometrická kvalita dotazníku vztahů ve třídách a jeho úprava ABSTRAKT Rigorózní práce navazuje na diplomovou práci zabývající se vztahy v genderově nevyvážených třídách. V rámci diplomové práce byl použit nestandardizovaný dotazník vztahů ve třídách a během jeho zpracovávání se objevily možné mezery a nedostatky. Dotazník je předmětem této práce. Teoretická část mapuje vliv generových stereotypů na vývoj jedince a charakter vztahů v koedukovaných a separovaných třídách. Empirická část pracuje s celkem 324 sesbíranými dotazníky, a je rozdělena na dvě části. V první části byly dotazníky psychometricky zpracovány a vzhledem k nedostatečné reliabilitě některých položek, byla navržena úprava dotazníku. Druhou část tvoří podrobná analýza sesbíraných dat. Výsledky prokázaly vliv několika proměnných na vztahy ve třídách. Nejlepší vztahy mezi sebou mají žáci/kyně na základních školách, nejhorší vztahy jsou na odborných a středních odborných učilištích. Vztahy mezi jedinci se horší s věkem, nejvíce je toto možné pozorovat u podskupiny děvčat. Na dívky má velký vliv i genderové složení třídy, nejlepší vztahy mezi sebou mají v genderově vyvážených třídách, nejhorší vztahy mají ve třídách, kde tvoří většinu. Vztahy mezi chlapci jsou méně ovlivnitelné zkoumanými proměnnými, roli u nich hrál jen typ...cs_CZ
uk.abstract.enRigorózní práce Psychometric quality of the classroom relationship questionnaire and it's modification ABSTRACT The rigorous thesis follows the topic of a diploma thesis which deals with relations in gender-unbalanced classes. A non-standardized questionnaire of relationships in classes was used in the diploma thesis and possible gaps and shortcomings appeared during its elaboration. The questionnaire is the subject of this thesis. The theoretical part maps the influence of gender stereotypes on development of individuals and character of relationships in coeducated and separated classes. The empirical part works with 324 collected questionnaires, and concist of two parts. Questionnaires in the first part were psychometrically processed and a due to insufficient reliability of some items, a modification of the questionnaire was proposed. The second part consists of detailed analysis of the collected data. Results show the influence of several variables on relationships in the classes. Pupils have the best relationships with each other in primary schools while the worst relationships are in vocational and secondary vocational schools. Relationships between individuals worsen with age, especially in a subgroup of girls. Girls are considerably influenced by gender composition of the class. They have the best...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV