Zobrazit minimální záznam

Autism spectrum disorderčs in the education system of the secondary nursing schools
dc.contributor.advisorZemková, Jaroslava
dc.creatorNiederlová, Veronika
dc.date.accessioned2020-10-27T13:41:18Z
dc.date.available2020-10-27T13:41:18Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/122674
dc.description.abstractAutism spectrum disorders (ASD) are characterized by deficits in the areas of communication and social interaction, stereotypic behaviour and changes in the sensory processing. These symptoms pose challenges to everyday situations such as visits to the doctor's office, which are more stressful for children with ASD and their parents than for the general population. Furthermore, more than one-third of parents have encountered refusal to provide medical care for their child because of ASD. In our diploma project, we combined the parent's reports with an analysis of international sources to create a project called AutFriendly which aims to increase the knowledge of the Czech healthcare practitioners about ASD. In the presented thesis, we summarize the theoretical background in the field of healthcare provision for people with ASD and we review current Czech and international literature to show how the topic of ASD is addressed in the education of healthcare practitioners. In the practical part of the thesis, we summarize our two-year experience with the AutFriendly project. First, we created a two- hour AutFriendly workshop for the students of secondary schools of nursing and we put it into practice with more than 250 participating students of the Czech secondary schools of nursing. Second, we...en_US
dc.description.abstractPoruchy autistického spektra (PAS) se projevují deficitem v oblastech komunikace a sociálních interakcí, stereotypním chováním a změnami ve smyslovém vnímání. Tyto projevy představují komplikaci například v situaci návštěvy zdravotnického zařízení, která je pro děti s PAS a jejich rodiče více stresující než pro běžnou populaci. Více než třetina rodičů se dokonce setká s odmítnutím ošetření dítěte kvůli diagnóze PAS. V diplomovém projektu jsme na základě zkušeností rodičů dětí s PAS a analýzy zahraničních zdrojů vytvořili projekt AutFriendly, který si klade za cíl zlepšit informovanost zdravotnického personálu v České republice o problematice PAS. V předkládané diplomové práci shrnujeme teoretická východiska problematiky zdravotnické péče u lidí s PAS a na základě rešerše české i zahraniční literatury ukazujeme, jak se problematika PAS promítá do vzdělávání zdravotnického personálu. V praktické části práce hodnotíme zkušenosti z dvouleté realizace první fáze projektu AutFriendly, ve které jsme vytvořili workshop AutFriendly - dvouhodinový workshop pro studenty středních zdravotnických škol - a realizovali jej na českých školách s účastí vice než 250 studentů. Ve výzkumném šetření jsme studovali otázku, jak jsou studenti českých středních zdravotnických škol informováni o PAS. Zjistili jsme, že...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectautism spectrum disordersen_US
dc.subjectautismen_US
dc.subjectmedicineen_US
dc.subjectsecondary nursing schoolen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectpublic healthcareen_US
dc.subjectnursingen_US
dc.subjecthospitalizationen_US
dc.subjectporucha autistického spektracs_CZ
dc.subjectautismuscs_CZ
dc.subjectlékařská péčecs_CZ
dc.subjectstřední zdravotnické školycs_CZ
dc.subjectvýukacs_CZ
dc.subjectzdravotnictvícs_CZ
dc.subjectošetřovatelstvícs_CZ
dc.subjecthospitalizacecs_CZ
dc.titlePoruchy autistického spektra ve výuce na středních zdravotnických školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-15
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId208334
dc.title.translatedAutism spectrum disorderčs in the education system of the secondary nursing schoolsen_US
dc.contributor.refereeNěmec, Zbyněk
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPoruchy autistického spektra (PAS) se projevují deficitem v oblastech komunikace a sociálních interakcí, stereotypním chováním a změnami ve smyslovém vnímání. Tyto projevy představují komplikaci například v situaci návštěvy zdravotnického zařízení, která je pro děti s PAS a jejich rodiče více stresující než pro běžnou populaci. Více než třetina rodičů se dokonce setká s odmítnutím ošetření dítěte kvůli diagnóze PAS. V diplomovém projektu jsme na základě zkušeností rodičů dětí s PAS a analýzy zahraničních zdrojů vytvořili projekt AutFriendly, který si klade za cíl zlepšit informovanost zdravotnického personálu v České republice o problematice PAS. V předkládané diplomové práci shrnujeme teoretická východiska problematiky zdravotnické péče u lidí s PAS a na základě rešerše české i zahraniční literatury ukazujeme, jak se problematika PAS promítá do vzdělávání zdravotnického personálu. V praktické části práce hodnotíme zkušenosti z dvouleté realizace první fáze projektu AutFriendly, ve které jsme vytvořili workshop AutFriendly - dvouhodinový workshop pro studenty středních zdravotnických škol - a realizovali jej na českých školách s účastí vice než 250 studentů. Ve výzkumném šetření jsme studovali otázku, jak jsou studenti českých středních zdravotnických škol informováni o PAS. Zjistili jsme, že...cs_CZ
uk.abstract.enAutism spectrum disorders (ASD) are characterized by deficits in the areas of communication and social interaction, stereotypic behaviour and changes in the sensory processing. These symptoms pose challenges to everyday situations such as visits to the doctor's office, which are more stressful for children with ASD and their parents than for the general population. Furthermore, more than one-third of parents have encountered refusal to provide medical care for their child because of ASD. In our diploma project, we combined the parent's reports with an analysis of international sources to create a project called AutFriendly which aims to increase the knowledge of the Czech healthcare practitioners about ASD. In the presented thesis, we summarize the theoretical background in the field of healthcare provision for people with ASD and we review current Czech and international literature to show how the topic of ASD is addressed in the education of healthcare practitioners. In the practical part of the thesis, we summarize our two-year experience with the AutFriendly project. First, we created a two- hour AutFriendly workshop for the students of secondary schools of nursing and we put it into practice with more than 250 participating students of the Czech secondary schools of nursing. Second, we...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV