Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorvon Kunes, Karen
dc.date.accessioned2020-10-21T07:23:43Z
dc.date.available2020-10-21T07:23:43Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1805-367X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/122395
dc.language.isocs_CZcs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/
dc.sourceNová čeština doma a ve světě, 2020, 1, 42-51cs_CZ
dc.source.urihttps://ncds.ff.cuni.cz
dc.subjectučebnice češtinycs_CZ
dc.subjectnegativismus/pozitivní přístupcs_CZ
dc.subjectčeština na amerických univerzitáchcs_CZ
dc.subjectteorie kreativního psanícs_CZ
dc.subjectstruktura scénářecs_CZ
dc.subjecttempo–klimax–závěrcs_CZ
dc.subjectargument dialogucs_CZ
dc.subjectpsychologie postavcs_CZ
dc.titleJak nahradit v učebnicích češtiny negativní texty pozitivnímics_CZ
dc.typeVědecký článekcs_CZ
uk.abstract.csTento článek se zabývá problematikou učebnic češtiny vydávaných v České republice a jejich nedostatečnou odezvou na amerických a kanadských univerzitách, s čímž souvisí i nezájem univerzitních studentů o češtinu. Článek zároveň uvádí konkrétní příklady, jakým způsobem se dají texty upravit. Dále navrhuje, jak by se mohla struktura učebnic přizpůsobit, aby vyhovovala výuce jazyků na těchto univerzitách, kde je systém všeobecného vzdělání založen především na analytickém přístupu a logickém myšlení. Nádech negativismu a schematičnosti se dá nahradit pozitivním přístupem a dynamičností, a to přímo podle základní teorie kreativního psaní, již uplatňovali ve své tvorbě například Miloš Forman nebo Milan Kundera, čímž dosáhli úspěchu svých děl po celém světě.cs_CZ
uk.abstract.enThis paper touches upon the problematics of Czech language textbooks published in the Czech Republic. It points out the insufficient interest in using them at American and Canadian universities, which is an implicit reason for the diminishing interest of students to enrol in classes of Czech. The paper gives concrete examples of how to replace the text and structure in these textbooks to be consistent with the analytical and logical educational approach used in American universities. The flair for negativism and schematicism can be replaced with a positive approach and dynamism according to the basic theories of creative writing that both Miloš Forman and Milan Kundera applied to their works, and through which their works have found success around the world.cs_CZ
dc.publisher.publicationPlacePrahacs_CZ
uk.internal-typeuk_publication
dc.description.startPage42
dc.description.endPage51
dcterms.isPartOf.nameNová čeština doma a ve světěcs_CZ
dcterms.isPartOf.journalYear2020
dcterms.isPartOf.journalVolume2020
dcterms.isPartOf.journalIssue1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/
Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/

© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV