Analýza metod klavírní pedagogiky v Albánii a návrh inovace systému
An analysis of piano teaching method in Albania and propose of system innovation on piano teaching
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121483Identifiers
Study Information System: 201061
Collections
- Kvalifikační práce [19359]
Author
Advisor
Referee
Palkovská, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Musical Instrument
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 9. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
život v Albánii, výuka klavírní hry v Albánii, světové klavírní metodiky, metodika hry na klavír pro začínající klavíristy, metodický sešit pro učitele a rodiče, stručný přehled z hudební teorieKeywords (English)
Life in Albania, Teaching of piano playing in Albania, World piano methods, Piano Methodology for beginners, Methodological workbook for teachers and parents, A brief overview of music theoryTato diplomová práce se věnuje potřebám výuky hry na klavír v Albánii pro děti ve věku 6-9 let. Práce obsahuje metodiku, která je založena na oboručném hraní v protipohybu od tónu c1 a seznamuje tak žáka s houslovým i basovým klíčem hned od začátku. Metodika je inspirována světovými moderními metodami a potřebami pro správný vývoj dítěte. Obsahuje známé, populární klasické písně a skladbičky v lehčí úpravě pro snadnější klavírní začátky. Práce je rozdělena do pěti kapitol, které seznamují nejen s hudebním životem v Albánii, ale i nedostačujícími podmínky pro výuku klavírní hry. Dále pak obsahuje výběr nejznámějších klavírních učebnic a alb, která se využívají při samotné výuce. A v neposlední řadě návrh vlastní klavírní metodiky.
This diploma thesis is dedicated to the needs of the piano teaching for kids from 6 to 9 years old in Albania who decide to study piano playing. This work contains a methodology that is based on professional playing starting from middle C to counter hand movement to playing directly with both music clefs, the treble and the bass one. The methodology is inspired by the world's modern methods and needs for the proper development of the child. Contains well-known, popular songs and classical pieces in a lighter version to achieve more easier and fun piano beginnings. The work is divided into five chapters, which introduce not only the musical life in Albania, but also the insufficient conditions for teaching piano. It also contains a selection of the most famous piano textbooks and albums that exist in Albania, which were used before for piano teaching and probably from that time nothing better or improved came out. And last but not least, the aim that is wanted form this work to be achieved is bringing the new ideas and innovation of my own piano methodology.