Interpretační a pedagogické uchopení cyklu Bagately a Impromtus Bedřicha Smetany
Interpretative and pedegogical prehension of Bedřich Smetana's Bagatelles and Impromtus cycle
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121464Identifikátory
SIS: 211392
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Gregor, Vít
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - hra na nástroj
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
18. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Bedřich Smetana, klavírní kompozice, interpretace, pedagogické uchopení, hudební představa, rozhovorKlíčová slova (anglicky)
Bedřich Smetana, piano composition, interpretation, educational grasp,musical idea, interviewCílem této diplomové práce je hlubší pochopení kompozičního záměru a návrh interpretačního pojetí a pedagogického řešení klavírního cyklu Bagately a Impromtus Bedřicha Smetany. První část textu bude zaměřena na osobnost skladatele a okolnosti spojené se vznikem díla. Ve své druhé části je práce věnována komplexní analýze jednotlivých částí cyklu a jejich interpretačnímu a pedagogickému uchopení. Součástí práce je rozhovor s klavíristou Miroslavem Sekerou a jeho pohled na interpretaci díla.
The aim of this diploma thesis is a profound understanding of the compositional intention and interpretation of the piano cycles Bagatelles et Impromtus by Bedřich Smetana. The first part of the thesis focuses on composer's personality and circumstances associated with the origin of this music piece. The second part of the thesis deals with a complex analysis of individual parts of the music cycle and its educational and interpretative grasp. Part of this thesis is an interview with pianist Miroslav Sekera and his view on the interpretation of the work.
