Faktory ovlivňující výuku sportovní gymnastiky na druhém stupni základní školy
Factors influencing the inclusion of artistic gymnastics at the lower secondary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121350Identifikátory
SIS: 225053
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kainová, Lucie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - tělesná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
16. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
sportovní gymnastika, Rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program, tělocvična, vybavení, dotazník, rozhovorKlíčová slova (anglicky)
artistic gymnastics, Framework educational program, school educational program, gym, equipment, questionnaire, rewievDiplomová práce se zabývá faktory ovlivňujícími výuku sportovní gymnastiky na druhém stupni základní školy. Bylo zjišťováno, kdy se učitelé sami setkali s výukou sportovní gymnastiky, jejich názory na zařazování sportovní gymnastiky do školní tělesné výchovy, materiální vybavenost tělocvičny, kterou mají k dispozici a rizika možných zranění. V teoretické části je popisováno zařazení sportovní gymnastiky do školního vzdělávacího programu. Praktická část porovná výsledky dotazníků, na které odpovídali učitelé druhého stupně základní školy a jsou doplněny o rozhovor. KLÍČOVÁ SLOVA Tělesná výchova, gymnastika, sportovní gymnastika, rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program, dotazník, rozhovor
This diploma thesis is focused on the factors influencing the teaching of sport gymnastics at lower secondary school. It was found out when the teachers met themselves with the teaching of artistic gymnastic, their opinions of the inclusion of sport gymnastics in school physical education, the material equipment of the gym at their disposal and the risks of possible injuries. The inclusion of sport gymnastics into the school educational program will be described in the theoretical part. The practical part is compare the results of questionnaires answered by teachers from the primary and lower secondary school and completed by an interview. KEYWORDS Physical education, gymnastics, sports gymnastics, framework educational program, school educational program, gym, equipment, tools, questionnaire, interview