Základní koncepce vzdělávání při vzniku nové ZŠ s RVHV.
Basic educational concepts upon the appearance of a new primary school with focus on musical education.
diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121336Identifikátory
SIS: 224318
Kolekce
- Kvalifikační práce [18678]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nedělka, Michal
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovství
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
15. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
hudební výchova, základní vzdělávání, základní škola s rozšířenou výukou hudební výchovy, vzdělávací vize, Ladislav DanielKlíčová slova (anglicky)
Music education, elementary education, elementary school with focus on extended musical education, vision of education, Ladislav DanielDiplomová práce se zabývá základní koncepcí a vizí vzdělávání při vzniku nové základní školy s rozšířenou výukou hudební výchovy. Práce sdružuje poznatky o vývoji hudební výchovy na českém území od středověku po současnost. Zároveň poskytuje historický přehled o vývoji základních škol s rozšířenou výukou hudební výchovy. Popisuje vznik těchto institucí na práci Ladislava Daniela v podobě tzv. Olomouckého experimentu, jeho průběhu a následných odrazech v koncepcí vzdělávání na ZŠ s RVHV. Nastiňuje vznik osnov pro rozšířené vyučování hudební výchovy v současném systému českého školství. Práce zároveň souhrnně popisuje výrazné osobnosti hudební pedagogiky, kteří se problematikou zabývali, tj. Ladislava Daniela, Aleny Tiché, Jana Prchala a Pavla Jurkoviče. Dále řeší vznik školy jako školského subjektu a popisuje základní charakteristiky tohoto typu instituce. Nastiňuje náležitosti potřebné ke zřízení ZŠ s RVHV, zároveň vymezuje její právní rámec, fungování a statutární rámec s akcentem na školskou právnickou osobu. Zabývá se i financováním a hospodařením subjektu. Praktická část předkládá ucelenou vizi o směru vzdělávání na jednotlivých stupních základní školy. V neposlední řadě se věnuje směřování hudební výchově v kontextu této instituce a popisuje jednotlivé body této vize, např. dětský pěvecký...
The master thesis submits basic philosophy and vision of education upon the creation of a new primary school with extended focus of musical education. The thesis unifies the knowledge about development of musical education in Czech lands from medieval era to present and states the development of primary schools with extended focus of musical education. The thesis also describes the creation of these institutions on work of Ladislav Daniel and the Olomouc experiment, its progression and future reflections on conception of education on primary school with extended focus of musical education, contemplates the creation of guidelines for extended musical education in the Czech educational system. The thesis also describes important trendsetters in this issue, such as Ladislav Daniel, Alena Tichá, Jan Prchal and Pavel Jurkovič. A different part states the creation of school as an educational institution and describes basic characteristics of this institution. It also contemplates all necessary guidelines for creating a primary school with extended musical education, specifies the legislative framework, functions, and corporate framework with accent on educational juridical person system. The thesis describes the financing and management of the subject. The practical elements of the thesis submit a...