Učebnice hudební výchovy pro základní školy v letech 1968 až 1989
Music education textbooks for primary schools between 1968 and 1989
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121203Identifikátory
SIS: 224294
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Váňová, Hana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Dějepis se zaměřením na vzdělávání - Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
15. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Učebnice hudební výchovy, Totalitní režim, Školské reformy, Česká hudební společnost, Nitranské konferenceKlíčová slova (anglicky)
Music education textbooks, Totalitarian regime, Education reform, Czech music education society, Nitra conferencePředmětem této bakalářské práce je analýza obsahu československých učebnic hudební výchovy pro 2. stupeň základní školy v letech 1968 až 1989. Tato společensko-vědní teoretická práce se zabývá projevy tendenčních prvků tehdejšího režimu ve srovnání s funkčními částmi učebnice. Na základě získaných poznatků pak zasazuje některé projevy tendenčních prvků do společensko- historického kontextu a vytváří přehled těchto prvků. Současně porovnává učebnice ze 70. let s učebnicemi z 80. let z hlediska jejich struktury, přehlednosti a didaktické vybavenosti. Horák Aleš (B HV-D)
Main topic of this bachelor thesis is analysis of the Czechoslovakian music education textbooks for the lower secondary education that were published between 1968 and 1989. This social science oriented theoretical thesis focuses on the tendencies of the former political era in context to the functional parts of the textbooks. The thesis later, based on the acquired insight to the problematics, puts specific tendentious elements of the textbooks into social-historical context and creates a summary of these elements. At the same time it also compares music education textbooks published in the 70's to the textbooks published in the 80's based on ther formal structure, clarity and didactic value. Horák Aleš (B HV-D)
