Zobrazit minimální záznam

Position of the School Prevention Methodist and Changes in His Agenda
dc.contributor.advisorRichterová, Magdalena
dc.creatorKubovčiaková, Helena
dc.date.accessioned2020-10-01T09:57:21Z
dc.date.available2020-10-01T09:57:21Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/120871
dc.description.abstractŠkolní metodik prevence (v této práci též "preventista") má ve školním prostředí klíčovou úlohu v úspěšném předcházení rizikovému chování. Jeho funkce prošla od doby svého vzniku změnami, stejně tak kontext jeho působení. Tato práce se soustředí na proces vývoje role preventisty a na změny, jež ovlivnily aktuální pozici školního metodika prevence. Rovněž nastiňuje aktuální problémy pojící se s výkonem funkce školního preventisty. Teoretická část uvádí platný legislativní rámec, v němž se školní metodik prevence pohybuje, i legislativu dřívější, a upozorňuje na možná úskalí některých právních norem. Dále zařazuje osobu ŠMP do vnitroresortního systému školní prevence i šířeji do meziresortní organizace prevence. Pro lepší pochopení současné situace otevírá teoretická část práce pohled do historie prevence v České republice, resp. ČSFR a dřívějších zřízeních. Charakterizuje základní pojmy spjaté s osobou školního metodika prevence, tj. primární prevence, rizikové chování aj. Zásadní část je věnována širšímu poznání osoby školního metodika prevence prostřednictvím pohledu na vývoj jeho funkce a potřebné vzdělání. Práce se zaměřuje na otevírání otázek týkajících se preventisty a jeho činnosti, nevyhýbá se tedy ani aktuálním problémům. Praktická část analyzuje Vyhlášku č. 72/2005 Sb., tj. základní...cs_CZ
dc.description.abstractSchool prevention methodist plays a key role in the successful elimination of risky behavior in the school environment. His function has undergone changes since its establishment, as has the context of its operation. This thesis is focused on the process of generating the position of a prevention methodist and the changes that have affected his current position. It also outlines current issues related to the performance of the function of school preventionist. The theoretical part presents the current legislative framework in which the school prevention methodist operates, as well as earlier legislation, and draws attention to the possible pitfalls of some legal norms. It also places the person of the ŠMP in the intra-ministerial system of school prevention and more broadly in the inter-ministerial organization of prevention. For a better understanding of the current situation, the theoretical part of the work opens a look into the history of prevention in the Czech Republic, or ČSFR, respectively. It characterizes the basic concepts associated with the person of the school prevention methodist, ie primary prevention, risk behavior, etc. The essential part is devoted to a broader understanding of the role of school prevention methodist through a look at the development of his function and the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectškolní metodik prevencecs_CZ
dc.subjectprimární prevencecs_CZ
dc.subjectrizikové chovánícs_CZ
dc.subjectpreventivní programcs_CZ
dc.subjectlegislativacs_CZ
dc.subjectschool prevention methodisten_US
dc.subjectprimary preventionen_US
dc.subjectrisky behavioren_US
dc.subjectprevention programen_US
dc.subjectlegislationen_US
dc.titlePozice školního metodika prevence a změny v jeho činnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-10
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId225798
dc.title.translatedPosition of the School Prevention Methodist and Changes in His Agendaen_US
dc.contributor.refereeLinková, Marie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Musicen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - hudební výchovacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - hudební výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Musicen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csŠkolní metodik prevence (v této práci též "preventista") má ve školním prostředí klíčovou úlohu v úspěšném předcházení rizikovému chování. Jeho funkce prošla od doby svého vzniku změnami, stejně tak kontext jeho působení. Tato práce se soustředí na proces vývoje role preventisty a na změny, jež ovlivnily aktuální pozici školního metodika prevence. Rovněž nastiňuje aktuální problémy pojící se s výkonem funkce školního preventisty. Teoretická část uvádí platný legislativní rámec, v němž se školní metodik prevence pohybuje, i legislativu dřívější, a upozorňuje na možná úskalí některých právních norem. Dále zařazuje osobu ŠMP do vnitroresortního systému školní prevence i šířeji do meziresortní organizace prevence. Pro lepší pochopení současné situace otevírá teoretická část práce pohled do historie prevence v České republice, resp. ČSFR a dřívějších zřízeních. Charakterizuje základní pojmy spjaté s osobou školního metodika prevence, tj. primární prevence, rizikové chování aj. Zásadní část je věnována širšímu poznání osoby školního metodika prevence prostřednictvím pohledu na vývoj jeho funkce a potřebné vzdělání. Práce se zaměřuje na otevírání otázek týkajících se preventisty a jeho činnosti, nevyhýbá se tedy ani aktuálním problémům. Praktická část analyzuje Vyhlášku č. 72/2005 Sb., tj. základní...cs_CZ
uk.abstract.enSchool prevention methodist plays a key role in the successful elimination of risky behavior in the school environment. His function has undergone changes since its establishment, as has the context of its operation. This thesis is focused on the process of generating the position of a prevention methodist and the changes that have affected his current position. It also outlines current issues related to the performance of the function of school preventionist. The theoretical part presents the current legislative framework in which the school prevention methodist operates, as well as earlier legislation, and draws attention to the possible pitfalls of some legal norms. It also places the person of the ŠMP in the intra-ministerial system of school prevention and more broadly in the inter-ministerial organization of prevention. For a better understanding of the current situation, the theoretical part of the work opens a look into the history of prevention in the Czech Republic, or ČSFR, respectively. It characterizes the basic concepts associated with the person of the school prevention methodist, ie primary prevention, risk behavior, etc. The essential part is devoted to a broader understanding of the role of school prevention methodist through a look at the development of his function and the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV