Využití reklamních spotů ve výuce němčiny jako cizího jazyka
Use of Commercials in Teaching German as a Foreign Language
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/120774Identifikátory
SIS: 224436
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švermová, Dagmar
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - německý jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra germanistiky
Datum obhajoby
9. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
audiovizuální média, reklama, reklamní spoty, německý jazyk, základní školaKlíčová slova (anglicky)
Audiovisual Media, Advertising, Commercials, German Language, Elementary SchoolDiplomová práce se zabývá využitím reklamních spotů ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Jejím cílem je popsat didaktický potenciál práce s reklamními spoty a zjistit, zda s nimi učitelé ve výuce pracují, a jak na ně nahlížejí. V teoretické části práce je pojednáno o klíčových pojmech, které souvisí s touto problematikou, o využití reklamních spotů ve výuce z hlediska kritérií jejich vhodného výběru a výhod a nevýhod jejich zapojení do výuky. Předmětem praktické části je výzkumné šetření mezi učiteli na 2. stupni základních škol, kteří učí německý jazyk jako druhý cizí jazyk. Výzkum probíhal metodou dotazníkového šetření a expertního posouzení. Cílem bylo zdokumentovat aktuální situaci využití reklamních spotů ve výuce a na základě expertního posouzení didaktického zpracování dvou reklamních spotů objasnit, jak se učitelé k této problematice staví. Výsledky ukázaly, že 70 % učitelů využívá reklamní spoty ve svých hodinách, i když ne příliš intenzivně. Překvapivě častěji je využívají starší učitelé s dlouholetou praxí. Předložená didaktická zpracování by většina učitelů ve výuce využila. Klíčová slova: audiovizuální média, reklama, reklamní spoty, německý jazyk, základní škola
The diploma thesis deals with the use of commercials in teaching of German as a foreign language. Its aim is to describe the didactic potential of working with commercials and to find out whether teachers employ them in their practice and how they perceive them. The theoretical part of the thesis considers the key concepts related to this issue, the use of commercials in education in terms of criteria for their appropriate selection and advantages and disadvantages of their employment in teaching. The dominating subject of the practical part is a research survey among teachers who teach German as a second foreign language at the second level of primary education. The research was carried out by means of a questionnaire survey and an expert assessment. Its aim was to document the current situation of the employment of commercials in teaching and, based on an expert assessment of the didactic processing of two commercials, to clarify how teachers approach this issue. The results show that 70 % of teachers use commercials in their lessons, although not very intensively. Surprisingly, commercials are used more often by older teachers with many years of experience. The presented didactic processing would be used by most teachers in their professional practice. Keywords: Audiovisual Media, Advertising,...
