Specifika výuky tělesné výchovy na malotřídní škole ZŠ
Specifics of teaching physical education in a composite class in elementary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/120674Identifikátory
SIS: 224783
Kolekce
- Kvalifikační práce [18052]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dlouhý, Martin
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
8. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Malotřídní škola, základní škola, alternativní škola, venkov, prostředí a specifika venkova, příroda, příměstské obce, organizace vyučování, tělesná výchova, mladší školní věkKlíčová slova (anglicky)
Composite classes school, elementary school, alternative school, countryside, countryside environment and specifics, nature, suburban area, teaching organisation, physical education, early elementary educationDiplomová práce se zabývá obecnou charakteristikou malotřídních škol v České republice. Cílem práce je zjistit, zda se tělesná výchova na malotřídních školách vyznačuje odlišnými specifiky v souvislosti s jejími omezenými prostorovými možnostmi. Tuto problematiku řeší výzkumná část diplomové práce, kde je snaha zmapovat výsledky prostřednictvím metody strukturovaného interview a dotazníkového šetření. Výsledkem výzkumného šetření je, že odlišnost prostorových a materiálních podmínek pro tělesnou výchovu malotřídních škol není překážkou pro naplnění Školního vzdělávacího programu TV a na kvalitě výuky se neprojevuje.
The thesis is following up on general characteristics of a composite classes schools in Czech Republic. The goal of the thesis is to find out, whether the physical education on composite classes schools has different specifics, due to its current lack of spacial requirements for physical education. This problematic is examined in the investigatory part of the thesis, where the results are sought with structured interviews and surveys. The outcome of said surveys is, that the spacial and material conditions for physical education on composite classes school are not a hindrance to fulfil the School educational program in physical education and are not reflected on the quality of education.