Hodnocení současných výživových zvyklostí dětí předškolního věku
Evaluation of current nutritional habits of preschool children
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/120230Identifikátory
SIS: 221224
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanyš Holemá, Irena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro mateřské školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
1. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
výživa, stravování, zdraví, návyk, dítě, škola, hodnocení, riziko, obezita, prevence, podpora, programyKlíčová slova (anglicky)
nutrition, eating, health, habit, child, school, evaluation, risk, obesity, prevention, support, programsTato práce se zabývá hodnocením současných stravovacích návyků dětí předškolního věku. Představuje význam vyvážené stravy z hlediska tělesného, duševního a sociálního vývoje dětí. Popisuje rizika, která mohou nastat v důsledku špatné stravy, jako je dětská obezita, diabetes druhého typu a různé duševní poruchy. Práce popisuje optimální stravu předškolních dětí z hlediska makronutrientů, mikroživin a pitného režimu. Dále se v práci pojednává o konkrétních výživových doporučení pro stravování dětí předškolního věku. Popisuje skutečný stav výživy předškolních dětí a poté navrhuje způsoby, jak podpořit zlepšení výživy dětí v mateřských školách. Praktická část práce se zabývá hodnocením stravování dětí v konkrétních mateřských školách. Byla zhotovena analýza dat ze strukturovaného dotazníku. Cílem této práce je hodnocení výživy dětí předškolního věku z pohledu učitelů mateřských škol a poukázat na možnost využití některých programů zabývající se zlepšováním výživy v mateřských školách. Klíčová slova: výživa, stravování, zdraví, návyk, dítě, škola, hodnocení, riziko, obezita, prevence, podpora, programy
This work deals with the evaluation of current nutritional habits of preschool children. It presents the importance of a balanced diet in terms of physical, mental and social development of children. It describes the risks that can occur due to poor diet, such as childhood obesity, type 2. diabetes and various mental disorders. The work describes the optimal diet of preschool children in terms of macronutrients, micronutrients and drinking regime. Furthermore, the work deals with specific nutritional recommendations for eating preschool children. It describes the real state of nutrition of preschool children and then suggests ways to support the improvement of children's nutrition in kindergartens. The practical part of the work deals with the evaluation of children's meals in specific kindergartens. An analysis of data from a structured questionnaire was performed. The aim of this work is to evaluate the nutrition of preschool children from the perspective of kindergarten teachers and to point out the possibility of using some programs dealing with improving nutrition in kindergartens. Keywords:nutrition, eating, health, habit, child, school, evaluation, risk obesity, prevention, support, programs
