Zobrazit minimální záznam

Language support for children with different mother languagethrough working with a book in kindergarten
dc.contributor.advisorLaufková, Veronika
dc.creatorVeihandová, Anna
dc.date.accessioned2020-07-27T09:47:43Z
dc.date.available2020-07-27T09:47:43Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/119361
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with language support for children with a different mother language through the work with a book in the kindergarten. Its main aim is to design and implement lessons, that are focused on language support for children with different mother language through the work with a book in kindergarten. The effectiveness of the lessons are reflected in the individual levels of speech in the three groups of children with different levels of language support. The theoretical part contains the characteristics of the development of speech and language by the preschool children. Than it contains theoretical data about reading literacy and the ways of its development through the work with a book, also this part contains the specifics ot children with different mother language and the possibilities how to improve the language knowledge. The three groups of children with different mother language are examined in the practical part. Each of the group achieved different level of language during three months. The groups were diagnosed with an input test and an output test. These tests are compared at the end of the thesis, there we can see the progress that children made after three months of language support. The practical part also contains twelve lessons that are focused on the work with the...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá jazykovou podporou dětí s odlišným mateřským jazykem prostřednictvím práce s knihou v mateřské škole. Jejím cílem bylo navrhnout a realizovat lekce zaměřené na jazykovou podporu dětí s odlišným mateřským jazykem prostřednictvím práce s knihou v mateřské škole a reflektovat jejich účinnost v jednotlivých jazykových rovinách řeči u tří skupin dětí s odlišnou úrovní jazykové podpory. Teoretická část obsahuje charakteristiku vývoje řeči a jazyka u dětí předškolního věku, teoretické údaje o čtenářské pregramotnosti a způsobech jejího rozvíjení prostřednictvím práce s knihou, specifika dětí s odlišným mateřským jazykem a možnosti jazykového rozvoje. V praktické části byly zkoumány tři skupiny dětí s odlišným mateřským jazykem, z nichž každá získala během tří měsíců jinou úroveň jazykové podpory. U všech dětí byla provedena vstupní a výstupní diagnostika, na základě které byly v závěru práce porovnány pokroky, kterých děti po tříměsíční jazykové podpoře dosáhly. Praktická část obsahuje dvanáct lekcí zaměřených na práci s knihou, které by měly jazykový rozvoj podporovat. Práce potvrdila, že čím je vyšší podpora v oblasti jazykového rozvoje, tím vyšších výsledků děti dosáhnou, a že je důležité, aby rodiče s mateřskou školou spolupracovali a podíleli se stejným dílem na rozvoji...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectcomunication skillsen_US
dc.subjectpreschool childerenen_US
dc.subjectworking with a booken_US
dc.subjectfairytalesen_US
dc.subjectcontemporary childeren's literatureen_US
dc.subjectkomunikativní dovednostics_CZ
dc.subjectděti předškolního věkucs_CZ
dc.subjectpráce s knihoucs_CZ
dc.subjectpohádkycs_CZ
dc.subjectsoučasná dětská literaturacs_CZ
dc.titleJazyková podpora dětí s odlišným mateřským jazykem prostřednictvím práce s knihou v mateřské školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-15
dc.description.departmentÚstav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId211300
dc.title.translatedLanguage support for children with different mother languagethrough working with a book in kindergartenen_US
dc.contributor.refereeDoležalová, Eliška
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá jazykovou podporou dětí s odlišným mateřským jazykem prostřednictvím práce s knihou v mateřské škole. Jejím cílem bylo navrhnout a realizovat lekce zaměřené na jazykovou podporu dětí s odlišným mateřským jazykem prostřednictvím práce s knihou v mateřské škole a reflektovat jejich účinnost v jednotlivých jazykových rovinách řeči u tří skupin dětí s odlišnou úrovní jazykové podpory. Teoretická část obsahuje charakteristiku vývoje řeči a jazyka u dětí předškolního věku, teoretické údaje o čtenářské pregramotnosti a způsobech jejího rozvíjení prostřednictvím práce s knihou, specifika dětí s odlišným mateřským jazykem a možnosti jazykového rozvoje. V praktické části byly zkoumány tři skupiny dětí s odlišným mateřským jazykem, z nichž každá získala během tří měsíců jinou úroveň jazykové podpory. U všech dětí byla provedena vstupní a výstupní diagnostika, na základě které byly v závěru práce porovnány pokroky, kterých děti po tříměsíční jazykové podpoře dosáhly. Praktická část obsahuje dvanáct lekcí zaměřených na práci s knihou, které by měly jazykový rozvoj podporovat. Práce potvrdila, že čím je vyšší podpora v oblasti jazykového rozvoje, tím vyšších výsledků děti dosáhnou, a že je důležité, aby rodiče s mateřskou školou spolupracovali a podíleli se stejným dílem na rozvoji...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with language support for children with a different mother language through the work with a book in the kindergarten. Its main aim is to design and implement lessons, that are focused on language support for children with different mother language through the work with a book in kindergarten. The effectiveness of the lessons are reflected in the individual levels of speech in the three groups of children with different levels of language support. The theoretical part contains the characteristics of the development of speech and language by the preschool children. Than it contains theoretical data about reading literacy and the ways of its development through the work with a book, also this part contains the specifics ot children with different mother language and the possibilities how to improve the language knowledge. The three groups of children with different mother language are examined in the practical part. Each of the group achieved different level of language during three months. The groups were diagnosed with an input test and an output test. These tests are compared at the end of the thesis, there we can see the progress that children made after three months of language support. The practical part also contains twelve lessons that are focused on the work with the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV