Přehled pracovních činností sociálních pracovníků jako podklad pro formulování žádoucích výsledků učení
Vědecký článek
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/118918Identifikátory
Kolekce
- Číslo 1 [11]
Datum vydání
2020Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaPraha
Praha
Zdrojový dokument
Fórum sociální práce (web)ISSN: 2336-6664
Rok vydání periodika: 2020
Ročník periodika: 2020
Číslo periodika: 1
Odkaz na licenční podmínky
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/Článek podává v první části přehled činností, kterým se věnují sociální pracovníci v ČR v současnosti. Byl excerpován z pilotních verzí souboru profesiogramů, což jsou charakteristiky nároků vztažených k určité pracovní pozici. Takto získaný přehled činností sociálních pracovníků umožňuje formulovat požadavky na výsledky učení. Definování a formulace výsledků učení je v mezinárodním kontextu považováno za metodu, která ovlivňuje kvalitu vzdělávání. V druhé části článku jsou proto diskutovány některé charakteristiky současného vzdělávání sociálních pracovníků ve vztahu k plánované inovaci standardů vzdělávání.
The article gives an overview of activities that social workers in the Czech Republic are currently doing. The overview has been excerpted from pilot versions of professiograms, which are sets of the demands for a job position. The overview of social workers‘ activities thus obtained makes it possible to construct a system of learning outcomes as an aid for the creation of educational programs. The second part of the article therefore discusses various aspects of current social worker education in relation to the innovation of educational standards.