Rozvoj slovní zásoby v běžné mateřské škole
Vocabulary development in regular kindergarten
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/117790Identifikátory
SIS: 224355
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Horynová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
15. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Řeč, komunikace, děti, slovní zásoba, mateřská školaKlíčová slova (anglicky)
Speech, communication, children, vocabulary, kindergartenDiplomová práce se zaměřuje na pedagogicky logopedické téma. Zabývá se Rozvojem slovní zásoby v běžné mateřské škole u dětí předškolního věku. Slovní zásobu je důležité rozvíjet už od útlého věku, jelikož má značný vliv pro budoucí dovednosti a schopnosti dítěte. Zvláštní význam by měl být brán na děti ve věku do 6 let, protože je u nich různorodá úroveň slovní zásoby. Hlavním cílem je analyzovat lexikální úroveň v mateřské škole. Zjišťování bylo provedeno formou rozhovoru. Práce je zaměřená na aktivní a pasivní složku slovní zásoby, která je zhodnocena při vlastním projevu a zásobou slovních druhů probandů. Výsledky pomohly přezkoumávat, jakého jazykového projevu dosahují děti v předškolním věku a vyplývá z nich, že pro děti je problematické používání slovních druhů a nejvíce používají slovní zásobu z každodenní komunikace. KLÍČOVÁ SLOVA Řeč, komunikace, děti, slovní zásoba, mateřská škola
The diploma thesis is focusing on the pedagogical speech therapy topic. Thesis deals with the development of vocabulary in ordinary kindergarten for preschool children. Vocabulary is important to develop from an early age, as it has a significant impact on a child's future skills and abilities. Special importance should be given to children under the age of 6, as they have different levels of vocabulary. The main goal is to analyze the lexical level in kindergarten. The survey was conducted in the form of an interview. The thesis is focused on the active and passive part of vocabulary, which is evaluated in their own speech and the supply of vocabulary probands. The results helped to examine the language expression of preschool children and shows that for children is problematic to use the word types and they use vocabulary from everyday communication the most. KEYWORDS Speech, communication, children, vocabulary, kindergarten
