Zobrazit minimální záznam

Czech sing language comprehansion by students of secondary schools for the deaf
dc.contributor.advisorKotvová, Miroslava
dc.creatorVondrášková, Tereza
dc.date.accessioned2020-07-08T08:56:27Z
dc.date.available2020-07-08T08:56:27Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/117761
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá vzděláváním a komunikací studentů se sluchovým postižením se zaměřením na analýzu úrovně porozumění informacím ve znakovém jazyce u studentů speciálních středních škol pro sluchově postižené. Teoretická část práce představuje důležité pojmy z této oblasti, jako je vymezení pojmu komunikace a možnosti komunikace osob se sluchovým postižením, dále možnosti vzdělávání osob se sluchovým postižením od předškolního vzdělávání po vysokoškolské a v neposlední řadě představuje znakové jazyky, jejich výzkum ve světě a český znakový jazyk, jako přirozený jazyk osob se sluchovým postižením v České republice. Empirická část popisuje výzkum, který byl proveden na 65 probandech - studentech středních škol pro sluchově postižené. Výzkum se zaměřoval na rozdíly v úrovni porozumění u skupin studentů dle jejich identifikačních údajů a také zkoumal, zda má na porozumění vliv náročnost předávaných informací (tedy jestli je lépe rozuměno informacím na úrovni běžného hovoru, než odborným informacím). Výzkumné šetření bylo kvalitativního charakteru a nosnou metodou výzkumu byl nestandardizovaný dotazník navazující na videoukázky. Obojí bylo sestaveno za účelem tohoto šetření. V rámci výzkumu bylo stanoveno šest výzkumných otázek, na které výzkumné šetření nalezlo odpovědi, které jsou následně popsány.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the education and communication of students with hearing impairment with a focus on the analysis of the level of understanding of information in sign language for students of special secondary schools for the hearing impaired. The theoretical part presents important concepts in this area, such as the definition of communication and communication options for the hearing impaired, as well as educational opportunities for the hearing impaired from a preschool level to a university and last but not least sign languages, their research in the world and Czech sign language as a native language of people with hearing impairment in the Czech Republic. The empirical part describes the research, which was conducted on 65 probands - high school students of the special school for students with a hearing impairment. The research is focused on the differences in the level of understanding of groups of students according to their identification data and also examined whether comprehension is affected by the complexity of the information transmitted (i.e. whether information at the level of ordinary conversation is better understood than a professional information). The research survey was of a qualitative nature and the main research method was a non-standardized questionnaire...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectKomunikace osob se sluchovým postiženímcs_CZ
dc.subjectsluchové postiženícs_CZ
dc.subjectvýzkumy znakových jazykůcs_CZ
dc.subjectvzdělávání jedinců se sluchovým postiženímcs_CZ
dc.subjectznakový jazykcs_CZ
dc.subjectCommunication of persons with hearing impairmenten_US
dc.subjecteducation of individuals with hearing impairmenten_US
dc.subjecthearing impairmenten_US
dc.subjectresearch of sign languagesen_US
dc.subjectsign languageen_US
dc.titlePorozumění informacím v českém znakovém jazyce u studentů středních škol pro sluchově postiženécs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-15
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId188148
dc.title.translatedCzech sing language comprehansion by students of secondary schools for the deafen_US
dc.contributor.refereeHradilová, Tereza
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá vzděláváním a komunikací studentů se sluchovým postižením se zaměřením na analýzu úrovně porozumění informacím ve znakovém jazyce u studentů speciálních středních škol pro sluchově postižené. Teoretická část práce představuje důležité pojmy z této oblasti, jako je vymezení pojmu komunikace a možnosti komunikace osob se sluchovým postižením, dále možnosti vzdělávání osob se sluchovým postižením od předškolního vzdělávání po vysokoškolské a v neposlední řadě představuje znakové jazyky, jejich výzkum ve světě a český znakový jazyk, jako přirozený jazyk osob se sluchovým postižením v České republice. Empirická část popisuje výzkum, který byl proveden na 65 probandech - studentech středních škol pro sluchově postižené. Výzkum se zaměřoval na rozdíly v úrovni porozumění u skupin studentů dle jejich identifikačních údajů a také zkoumal, zda má na porozumění vliv náročnost předávaných informací (tedy jestli je lépe rozuměno informacím na úrovni běžného hovoru, než odborným informacím). Výzkumné šetření bylo kvalitativního charakteru a nosnou metodou výzkumu byl nestandardizovaný dotazník navazující na videoukázky. Obojí bylo sestaveno za účelem tohoto šetření. V rámci výzkumu bylo stanoveno šest výzkumných otázek, na které výzkumné šetření nalezlo odpovědi, které jsou následně popsány.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the education and communication of students with hearing impairment with a focus on the analysis of the level of understanding of information in sign language for students of special secondary schools for the hearing impaired. The theoretical part presents important concepts in this area, such as the definition of communication and communication options for the hearing impaired, as well as educational opportunities for the hearing impaired from a preschool level to a university and last but not least sign languages, their research in the world and Czech sign language as a native language of people with hearing impairment in the Czech Republic. The empirical part describes the research, which was conducted on 65 probands - high school students of the special school for students with a hearing impairment. The research is focused on the differences in the level of understanding of groups of students according to their identification data and also examined whether comprehension is affected by the complexity of the information transmitted (i.e. whether information at the level of ordinary conversation is better understood than a professional information). The research survey was of a qualitative nature and the main research method was a non-standardized questionnaire...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV