Možnosti řízení pohybových aktivit u dvouletých dětí
Teaching methods in movement activities by twoo years old children
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/117740Identifikátory
SIS: 213357
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kainová, Lucie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro mateřské školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
2. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Dvouleté děti, pohybové aktivity, řízení pohybových aktivitKlíčová slova (anglicky)
Twoo yers old children, movement activities, teaching methodsTato bakalářská práce se zabývá faktory ovlivňující efektivitu řízení pohybových aktivit se dvouletými dětmi. V teoretické části je zaměřena na vývojová specifika dvouletých dětí, která jsou třeba při vzdělávání těchto dětí zohlednit. Zároveň se zabývá pohybem a specifiky řízení pohybových činností pro děti tohoto věku. Teoretická část je poté aplikována na praktickou část, která se týká realizací pohybových aktivit ve dvou mateřských školkách, následných návrhů na úpravu, opětovných realizací s úpravou a reflexemi. Výzkum je doplněn o anketu a řízený rozhovor s učitelkou, která se do věkové skupiny dětí od dvou do tří let přesunula z předškolní skupiny a nemá s těmito dětmi žádné předchozí zkušenosti. Při řízení se jako zásadní faktor ukázala špatná organizace s časovými prostoji a nedostatek názornosti.
This bachelor's thesis deals with the factors, which influence the effectiveness of the teaching methods regarding the movement activities with two years old children. In the theoretical part of the thesis, the developmental specifics of the two years old children are discussed as they need to be accounted for. Also, the movement activities and specifics of the teaching methods for this group of children have been presented. The theoretical background is then applied in the practical part of the thesis, which deals with the realization of the motion activities in two kindergartens. Specific adjustments have been proposed, the activities have been re-realized with the adjustments and the feedback has been discussed. Additionally, a survey with the teachers who work with this specific group of children was realized. Lastly, as a part of the research, a structured interview with a teacher has been conducted, who has recently started working with the two years old children without any previous experience. In the management of movement activities there have been found poor factord in organisation skills and lack of proper demonstration
