Klavírní soutěže a jejich význam pro rozvoj žáků na základních uměleckých školách
Piano competitions and their importance for the development of piano students at Schools of Art
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/117695Identifikátory
SIS: 218905
Kolekce
- Kvalifikační práce [19345]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Palkovská, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - hra na nástroj
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
11. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
klavírní soutěže, kariéra klavíristy, WFIMC, ZUŠ, klavírní pedagogikaKlíčová slova (anglicky)
piano competitions, piano career, WFIMC, School of Art, piano pedagogyDiplomová práce se zabývá fenoménem klavírních soutěží. Teoretická část si klade za cíl zmapovat vývoj klavírních soutěží a podrobněji charakterizovat nejvýznamnější světové klavírní soutěže. Následující kapitola o kariéře pianisty obsahuje velké množství poznatků slavných klavíristů a pedagogů o klavírních soutěžích. Některé z jejich názorů jsou následně východiskem pro hypotézy dotazníkového šetření v praktické části práce, která vnímá klavírní soutěže jako pedagogický nástroj pro rozvoj žáků na úrovni základních uměleckých škol. Závěrečná část práce tento dotazník zpracovává, dále se věnuje českým klavírním soutěžím pro mladé a navrhuje žákům i pedagogům, jak se na ně připravit.
This diploma thesis focuses on the phenomenon of the piano competitions. The main aim of the theoretical part is to describe the historical development of the piano competitions and to analyse the world's most recognized piano competitions. The following chapter discusses the topic of a piano career. It provides an extensive knowledge of the piano competitions, gathered from the famous pianists and piano teachers. Their pedagogical statements have been used in the practical part of the thesis to define hypothesis for the research survey, and also to gain a better insight into the use of the piano competitions as a pedagogical tool in the piano students development. The final part analyses the survey results and summarizes the piano competitions that are organised for young pianists in the Czech Republic. In addition, it provides practical recommendations for young students and their teachers on how to prepare for a piano competition.