Zobrazit minimální záznam

The role of assistant teacher in the process of inclusive education in conditions of the particular elementary school
dc.contributor.advisorMarádová, Eva
dc.creatorSlavíčková, Růžena
dc.date.accessioned2020-07-07T22:39:17Z
dc.date.available2020-07-07T22:39:17Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/117693
dc.description.abstractCílem diplomové práce s názvem Role asistenta pedagoga v procesu inkluzivního vzdělávání v podmínkách vybrané základní školy, je na základě výzkumného šetření, které se skládá z analýzy dokumentů školy, zúčastněného pozorování a strukturovaných rozhovorů zjistit, které aspekty inkluzivní pedagogiky jsou naplňovány na vybrané základní škole. Dále na základě rozhovorů s asistenty pedagoga a vybranými učiteli v konkrétní základní škole je cílem zjistit, jak probíhá spolupráce mezi vybranými pedagogickými profesemi a zda tato spolupráce vyhovuje požadavkům inkluze, které jsou stanoveny dle studia odborné literatury. Teoretická část je rozdělena na několik oblastí. Hlavním zastřešujícím tématem je inkluze. Dalšími oblastmi jsou účastníci inkluze žák se speciálními potřebami, asistent pedagoga a učitel. Praktická část je rozdělena do pěti etap. Etapy obsahují zúčastněné pozorování, rozhovory s vybranými asistenty pedagoga, učiteli, třídními učiteli a analýzu dokumentů základní školy. Výstupem práce je ucelený obraz pojetí inkluze na vybrané škole, zaměřený primárně na spolupráci, a doporučení pro vybranou školu. Klíčová slova inkluze, asistent pedagoga, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, učitel, třídní učitelcs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the diploma thesis called The role of a teaching assistant in the process of inclusive education in conditions of the particular elementary school is to find out, which aspects of inclusive education are fulfilled at the selected elementary school. The assessment is based on the research containing the analysis of school documents, personal attendance and observations at the selected school and structured interviews. Furthermore, on the basis of interviews with teacher assistants and selected teachers in a particular elementary school, the aim is to find out how the cooperation between selected teaching professions works and whether this cooperation meets the inclusion requirements, which are determined according to the study of professional literature. The theoretical part is divided into several areas. The main theme is inclusion. Other areas include the subjects of inclusion, such as schoolchild with special needs, teacher assistant and teacher. The practical part is divided into five stages. The stages include observation, interviews with selected teacher assistants, teachers, class teachers and analysis of primary school documents. The output of this thesis is a comprehensive picture of the conception of inclusion at a selected school, focused primarily on the results of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectInkluzecs_CZ
dc.subjectasistent pedagogacs_CZ
dc.subjectžák se speciálními vzdělávacími potřebamics_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjecttřídní učitelcs_CZ
dc.subjectInclusionen_US
dc.subjectteacher assistanten_US
dc.subjectschoolchild with special educational needsen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectclass teacheren_US
dc.titleRole asistenta pedagoga v procesu inkluzivního vzdělávání v podmínkách vybrané základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-02
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId213120
dc.title.translatedThe role of assistant teacher in the process of inclusive education in conditions of the particular elementary schoolen_US
dc.contributor.refereeFelcmanová, Lenka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Special Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Special Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce s názvem Role asistenta pedagoga v procesu inkluzivního vzdělávání v podmínkách vybrané základní školy, je na základě výzkumného šetření, které se skládá z analýzy dokumentů školy, zúčastněného pozorování a strukturovaných rozhovorů zjistit, které aspekty inkluzivní pedagogiky jsou naplňovány na vybrané základní škole. Dále na základě rozhovorů s asistenty pedagoga a vybranými učiteli v konkrétní základní škole je cílem zjistit, jak probíhá spolupráce mezi vybranými pedagogickými profesemi a zda tato spolupráce vyhovuje požadavkům inkluze, které jsou stanoveny dle studia odborné literatury. Teoretická část je rozdělena na několik oblastí. Hlavním zastřešujícím tématem je inkluze. Dalšími oblastmi jsou účastníci inkluze žák se speciálními potřebami, asistent pedagoga a učitel. Praktická část je rozdělena do pěti etap. Etapy obsahují zúčastněné pozorování, rozhovory s vybranými asistenty pedagoga, učiteli, třídními učiteli a analýzu dokumentů základní školy. Výstupem práce je ucelený obraz pojetí inkluze na vybrané škole, zaměřený primárně na spolupráci, a doporučení pro vybranou školu. Klíčová slova inkluze, asistent pedagoga, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, učitel, třídní učitelcs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the diploma thesis called The role of a teaching assistant in the process of inclusive education in conditions of the particular elementary school is to find out, which aspects of inclusive education are fulfilled at the selected elementary school. The assessment is based on the research containing the analysis of school documents, personal attendance and observations at the selected school and structured interviews. Furthermore, on the basis of interviews with teacher assistants and selected teachers in a particular elementary school, the aim is to find out how the cooperation between selected teaching professions works and whether this cooperation meets the inclusion requirements, which are determined according to the study of professional literature. The theoretical part is divided into several areas. The main theme is inclusion. Other areas include the subjects of inclusion, such as schoolchild with special needs, teacher assistant and teacher. The practical part is divided into five stages. The stages include observation, interviews with selected teacher assistants, teachers, class teachers and analysis of primary school documents. The output of this thesis is a comprehensive picture of the conception of inclusion at a selected school, focused primarily on the results of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV