Analýza řešitelských procesů kombinatorických úloh u žáků v 1. období raně školního věku
Analysis of solving processes of combinatorial problems at primary school (grade 1 - 3)
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/117632Identifikátory
SIS: 209566
Kolekce
- Kvalifikační práce [19350]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirotková, Darina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
4. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Kombinatorika, kombinatorická úloha, typologie kombinatorických úloh, žák 1. stupně základní školy, řešitelské strategie, analýza žákovských řešení, počet řešeníKlíčová slova (anglicky)
Combinatorics, combinatorial problem, typology of combinatorial problems, primary school pupil, solving peoceses, analysis of pupils'solving processes, number of solutionsDiplomová práce se zabývá kombinatorikou v učivu 1. stupně základní školy. Teoretická část práce se zaměřuje na charakterizování matematické oblasti kombinatorika, stručně popisuje její historický vývoj a základní typy úloh. Teoretické poznatky jsou doplněny o analýzu míry zastoupení učiva kombinatoriky v kurikulárních dokumentech, vybraných učebnicích a matematických soutěžích pro žáky 1. stupně základních škol. Nezbytnou součástí teoretické části práce jsou kapitoly zabývající se řešením kombinatorických úloh. Praktická část práce je zaměřena na analýzu řešitelských procesů kombinatorických úloh u žáků 1. období raně školního věku. KLÍČOVÁ SLOVA Kombinatorika, kombinatorická úloha, typologie kombinatorických úloh, žák 1. stupně základní školy, řešitelské strategie, analýza žákovských řešení, počet řešení
This diploma thesis deals with combinatorics in primary school teaching methods. The theoretical part is focused on characterisation of mathematical field of combinatorics, briefly describes it's historical evolution and basic types of combinatorial problems. This theoretical knowledge is further supplemented by an analysis of utilization rate of combinatorics in curiculative documents, selected textbooks and mathematical contests for primary school pupils. An essential part of the theoretical part of the work are chapters dealing with solving combinatorial problems. The practical part is based on research of solving combinatorial proceses on tasks for primary school pupils. KEYWORDS Combinatorics, combinatorial problem, typology of combinatorial problems, primary school pupil, solving peoceses, analysis of pupils'solving processes, number of solutions