Žákovské porozumění iracionálním číslům
Pupils ' understanding of irrational numbers
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/117625Identifikátory
SIS: 205042
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jančařík, Antonín
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematika
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
3. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Gymnaziální žáci, iracionální čísla, porozumění, rozhovor, středoškolské učebniceKlíčová slova (anglicky)
High school students, irrational numbers, understanding, interview, high school textbooksDiplomová práce zkoumá žákovské porozumění iracionálním čísl·m. Cílem bylo zmapovat a zhodnotit porozumění žák· ze druhého a třetího ročníku na gymnáziu. Vyhodnocení probíhalo na základě dotazníkového šetření od 69 respondent· a polostrukturovaného rozhovoru od 12 z nich. Výsledky ukázaly, že pro velkou část těchto žák· jsou všechna čísla s neukončeným desetinným rozvojem považována za čísla iracionální a s ukončeným desetinným rozvojem za čísla racionální. V závěru práce uvádím dva přístupy, které by mohly zmírnit tuto chybnou představu. 1
