Zobrazit minimální záznam

Education a pupil with Duchenne muscular dystrophy at the selected elementary school
dc.contributor.advisorHanušová, Jaroslava
dc.creatorVopatová, Jana
dc.date.accessioned2020-06-24T10:05:41Z
dc.date.available2020-06-24T10:05:41Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/117464
dc.description.abstractIn Diploma thesis, the author addresses the issue of educating a pupil with Duchenne Muscular Dystrophy (DMD). In the introduction, she explains her choice of the theme. In the theoretical part the author presents muscular dystrophy, its course, manifestations, treatment options and support, based on a study of professional medical, pedagogical, psychological and specifically pedagogical literature, It will also describe the specifics of the disease in relation to education of pupils with Duchenne muscular dystrophy and will list the educational possibilities for pupils with this disease in the Czech Republic. In the practical part, the author presents a qualitative research conducted through the analysis of a case study of a particular pupil, from his passive as well as participating observation in the classroom, from semi-structured interviews with the pupil's mother, with his teachers and his teaching assistant, with this particular pupil with DMD and his classmates. In addition to this the analysis of school documents, SPC reports and medical reports are considered. The author evaluates the possibilities of education of pupils with Duchenne muscular dystrophy. This issue is viewed from the side of the pupil himself, his classmates, teachers, teaching assistants and parents. Based on her...en_US
dc.description.abstractAutorka se v diplomové práci věnuje problematice vzdělávání žáka s Duchennovou muskulární dystrofií (DMD). V úvodu vysvětluje svůj výběr tématu. V teoretické části na základě studia odborné lékařské, pedagogické, psychologické a speciálně pedagogické literatury představí onemocnění Duchennova muskulární dystrofie, jeho průběh, projevy, možnosti léčby a podpory. Dále popíše specifika onemocnění vzhledem ke vzdělávání žáků s Duchennovou muskulární dystrofií a uvede možnosti vzdělávání žáků s tímto onemocněním v ČR. V praktické části prezentuje autorka kvalitativní výzkum realizovaný prostřednictvím analýzy případové studii konkrétního žáka s DMD, z jeho pasivního i zúčastněného pozorování ve výuce, z polostrukturovaných rozhovorů s matkou žáka, jeho učiteli, asistentkou pedagoga, s vybraným žákem s DMD a jeho spolužáky, dále z analýzy školních dokumentů, ze zpráv z SPC a lékařských zpráv. Ze získaných dat autorka vyhodnotí možnosti vzdělávání žáků s Duchennovou muskulární dystrofií. Na problematiku se zaměří z pohledu samotného žáka, spolužáků, učitelů, asistentů pedagoga a rodičů. Na základě svého šetření autorka diplomové práce objevila specifika, která pozitivně ovlivňují socializaci žáků s DMD a jsou nezbytná pro zdárný výchovně vzdělávací proces u těchto žáků. Autorka z vyhodnocených dat...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectprogresivní nemocněnícs_CZ
dc.subjectedukacecs_CZ
dc.subjectsocializacecs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectasistent pedagogacs_CZ
dc.subjectpupilen_US
dc.subjectprogressive illnessen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectsocializationen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectteaching assistanten_US
dc.titleVzdělávání žáka s Duchennovou muskulární dystrofií na vybrané ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-03
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId208593
dc.title.translatedEducation a pupil with Duchenne muscular dystrophy at the selected elementary schoolen_US
dc.contributor.refereeBlažková, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAutorka se v diplomové práci věnuje problematice vzdělávání žáka s Duchennovou muskulární dystrofií (DMD). V úvodu vysvětluje svůj výběr tématu. V teoretické části na základě studia odborné lékařské, pedagogické, psychologické a speciálně pedagogické literatury představí onemocnění Duchennova muskulární dystrofie, jeho průběh, projevy, možnosti léčby a podpory. Dále popíše specifika onemocnění vzhledem ke vzdělávání žáků s Duchennovou muskulární dystrofií a uvede možnosti vzdělávání žáků s tímto onemocněním v ČR. V praktické části prezentuje autorka kvalitativní výzkum realizovaný prostřednictvím analýzy případové studii konkrétního žáka s DMD, z jeho pasivního i zúčastněného pozorování ve výuce, z polostrukturovaných rozhovorů s matkou žáka, jeho učiteli, asistentkou pedagoga, s vybraným žákem s DMD a jeho spolužáky, dále z analýzy školních dokumentů, ze zpráv z SPC a lékařských zpráv. Ze získaných dat autorka vyhodnotí možnosti vzdělávání žáků s Duchennovou muskulární dystrofií. Na problematiku se zaměří z pohledu samotného žáka, spolužáků, učitelů, asistentů pedagoga a rodičů. Na základě svého šetření autorka diplomové práce objevila specifika, která pozitivně ovlivňují socializaci žáků s DMD a jsou nezbytná pro zdárný výchovně vzdělávací proces u těchto žáků. Autorka z vyhodnocených dat...cs_CZ
uk.abstract.enIn Diploma thesis, the author addresses the issue of educating a pupil with Duchenne Muscular Dystrophy (DMD). In the introduction, she explains her choice of the theme. In the theoretical part the author presents muscular dystrophy, its course, manifestations, treatment options and support, based on a study of professional medical, pedagogical, psychological and specifically pedagogical literature, It will also describe the specifics of the disease in relation to education of pupils with Duchenne muscular dystrophy and will list the educational possibilities for pupils with this disease in the Czech Republic. In the practical part, the author presents a qualitative research conducted through the analysis of a case study of a particular pupil, from his passive as well as participating observation in the classroom, from semi-structured interviews with the pupil's mother, with his teachers and his teaching assistant, with this particular pupil with DMD and his classmates. In addition to this the analysis of school documents, SPC reports and medical reports are considered. The author evaluates the possibilities of education of pupils with Duchenne muscular dystrophy. This issue is viewed from the side of the pupil himself, his classmates, teachers, teaching assistants and parents. Based on her...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV