Zobrazit minimální záznam

Czech folk festivals through dramatic education
dc.contributor.advisorMarušák, Radek
dc.creatorRauchová, Petra
dc.date.accessioned2020-06-24T10:04:07Z
dc.date.available2020-06-24T10:04:07Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/117455
dc.description.abstractThe diploma thesis is focused on Czech folk feasts. They are introduced to pupils by using methods of drama education. The thesis is divided into theoretical part and practical part. The theoretical part contains the characteristic of drama education and its methods, purposes and principles. In the theoretical part there is also an explanation of Czech folk and non-traditional feasts. The theoretical part also allows interior view into drama education methods czech feasts. These feasts are part of "Man and his world", which is part educational program for elementary school. In the practical part there is written five individual lessons, which were realized in the third year of elementary school. Each lesson is focused for specific czech feast. These lessons support communication, cooperation and individual abilities of all pupils. Beacause of that children absorb basic methods of drama education. I tried to create these lessons for every teacher, even if drama it's not their topic. The practical part also includes my results and elaborated suggestions for further lessons. These results describe pupil's progress and evaluation. The practical part includes a description of my own action research as well. The action research is followed by its evaluation and questionnaire survey as to how the methods...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřená na české lidové svátky v první polovině kalendářního roku představené žákům pomocí metod a technik dramatické výchovy. Práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část obsahuje charakteristiku dramatické výchovy, jejích principů, cílů a vybraných metod. Dále jsou představeny některé české lidové i netradiční svátky v první polovině kalendářního roku. Teoretická část umožňuje hlubší pohled do metod dramatické výchovy v souladu s obsahy svátků, které zároveň korespondují s cíli v oblasti "Člověk a jeho svět" uvedenými v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V praktické části je sepsáno pět scénářů jednotlivých lekcí, které byly realizovány ve třetím ročníku základní školy. Kromě toho, že jsou lekce zaměřeny na vybrané české svátky, zabývají se také pozitivním rozvojem spolupráce a komunikace žáků ve třídě i osvojením některých základních metod a technik dramatické výchovy. Lekce jsem se snažila tvořit tak, aby byly uchopitelné pro každého učitele či lektora nejen dramatické výchovy. Součástí praktické části jsou reflexe jednotlivých lekcí, které popisují pokroky žáků a následné vyhodnocení vlastního akčního výzkumu. V závěru práce najdete zhodnocení výzkumných otázek a dozvíte se, jak zvolené metody a techniky dramatické výchovy...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDramatická výchovacs_CZ
dc.subjectmetody a techniky dramatické výchovycs_CZ
dc.subjectlekce dramatické výchovycs_CZ
dc.subjectžák prvního stupně základní školycs_CZ
dc.subjectčeské lidové svátky a tradicecs_CZ
dc.subjectprožitekcs_CZ
dc.subjectzážitekcs_CZ
dc.subjectsituacecs_CZ
dc.subjectDrama educationen_US
dc.subjectmethods and techniques of dramatic educationen_US
dc.subjectlessons of dramatic educationen_US
dc.subjectprimary school pupil of elementary schoolen_US
dc.subjectCzech folk festivals and traditionsen_US
dc.subjectexperienceen_US
dc.subjectsituationen_US
dc.titleČeské svátky prostřednictvím metod dramatické výchovycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-03
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId210737
dc.title.translatedCzech folk festivals through dramatic educationen_US
dc.contributor.refereeFerklová, Alžběta
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřená na české lidové svátky v první polovině kalendářního roku představené žákům pomocí metod a technik dramatické výchovy. Práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část obsahuje charakteristiku dramatické výchovy, jejích principů, cílů a vybraných metod. Dále jsou představeny některé české lidové i netradiční svátky v první polovině kalendářního roku. Teoretická část umožňuje hlubší pohled do metod dramatické výchovy v souladu s obsahy svátků, které zároveň korespondují s cíli v oblasti "Člověk a jeho svět" uvedenými v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V praktické části je sepsáno pět scénářů jednotlivých lekcí, které byly realizovány ve třetím ročníku základní školy. Kromě toho, že jsou lekce zaměřeny na vybrané české svátky, zabývají se také pozitivním rozvojem spolupráce a komunikace žáků ve třídě i osvojením některých základních metod a technik dramatické výchovy. Lekce jsem se snažila tvořit tak, aby byly uchopitelné pro každého učitele či lektora nejen dramatické výchovy. Součástí praktické části jsou reflexe jednotlivých lekcí, které popisují pokroky žáků a následné vyhodnocení vlastního akčního výzkumu. V závěru práce najdete zhodnocení výzkumných otázek a dozvíte se, jak zvolené metody a techniky dramatické výchovy...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis is focused on Czech folk feasts. They are introduced to pupils by using methods of drama education. The thesis is divided into theoretical part and practical part. The theoretical part contains the characteristic of drama education and its methods, purposes and principles. In the theoretical part there is also an explanation of Czech folk and non-traditional feasts. The theoretical part also allows interior view into drama education methods czech feasts. These feasts are part of "Man and his world", which is part educational program for elementary school. In the practical part there is written five individual lessons, which were realized in the third year of elementary school. Each lesson is focused for specific czech feast. These lessons support communication, cooperation and individual abilities of all pupils. Beacause of that children absorb basic methods of drama education. I tried to create these lessons for every teacher, even if drama it's not their topic. The practical part also includes my results and elaborated suggestions for further lessons. These results describe pupil's progress and evaluation. The practical part includes a description of my own action research as well. The action research is followed by its evaluation and questionnaire survey as to how the methods...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV