Dramatická výchova jako cesta k porozumění závažným sociálním tématům.
Drama in Education as the Way to Understanding Crurial Social Topics.
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/117421Identifiers
Study Information System: 201187
Collections
- Kvalifikační práce [19345]
Author
Advisor
Referee
Váňová, Michaela
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
3. 6. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
dramatická výchova, multikulturní výchova, žák s odlišným mateřským jazykem, strukturované drama, první stupeň základní školyKeywords (English)
Drama in Education, multicultural education, pupil with different mother tongue, structured drama, first level of elementary schoolDiplomová práce je zaměřena na téma multikulturní výchovy, a to na začleňování žáka s odlišným mateřským jazykem do prostředí základní školy, prostřednictvím metod a technik dramatické výchovy, konkrétně prostřednictvím strukturovaného dramatu. Teoretická část pojednává o dramatické výchově a strukturovaném dramatu. Dále o multikulturní výchově, jejím uplatňování ve školství a o žákovi s odlišným mateřským jazykem a jeho přijímání i začleňování do školního a třídního prostředí. V praktické části se pomocí strukturovaného dramatu snažím přiblížit složitost začleňování se nově přistěhovaného žáka s odlišným mateřským jazykem do nové třídy. KLÍČOVÁ SLOVA dramatická výchova, multikulturní výchova, žák s odlišným mateřským jazykem, strukturované drama, první stupeň základní školy
Diploma work is intented on multicultural edication, mainly on integrating a pupil with a different first language to the environment of a primary school, using the methods and techniques of Drama in Education. The technical part deals with Drama in education and structured drama. Next it deals with multicultural upbringing and its enforcing in the educational system, a pupil with a different mother tongue and his accepting and integrating in his new class. In the practical part I try to approach the complexity of a newly moved in pupil who has a different language to a new class using structured drama. KEYWORDS Drama in Education, multicultural education, pupil with different mother tongue, structured drama, first level of elementary school