Vliv operního festivalu Opern Air Gars na proces enkulturace u rakouského recipienta
The influence of the opera festival Opern Air Gars on the precess of enculturation of the Austrian spectator
rigorózní práce (UZNÁNO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/116553Identifikátory
SIS: 221985
Katalog UK: 990023112080106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
27. 1. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Uznáno
Disertační práce "Vliv operního festivalu Opern Air Gars na proces enkulturace u rakouského recipienta" se zabývá vlivem operního festivalu Opern Air Gars na rakouského recipienta. Tento festival byl založen v roce 1990 jako jeden z prvních open air hudebních festivalů využívaje ke svému konání prostředí zříceniny hradu v Rakousku. Již od počátku bylo jedním z jeho cílů přilákat více diváků z Garsu a okolí, kteří neměli s žánrem opery příliš velké zkušenosti, dokonce někteří z nich ještě nikdy předtím operní představení nenavštívili. Disertační práce je rozdělena na tři části. První-teoretická část se zabývá terminologií festivalu a pojmů spojenými s organizací a funkcí festivalu na konkrétním případě festivalu Opern Air Gars. Tato část je dedikována podrobné analýze vzniku a financování festivalu a nejdůležitějším aspektům potřebným pro úspěšný festivalový management. Dále je zde popsán vznik festivalu Opern Air Gars ve srovnání s ostatními evropskými festivaly podobného zaměření, které vznikaly v různých dobách a z různých pohnutek. Druhá část je věnována výzkumu publika provedeného pomocí dotazníků. Tento výzkum má za úkol nastínit jak festival Opern air enkulturačně působil na své diváky a také zmapovat složení publika a jeho preference. Výzkum se skládá ze tří samostatně provedených...
The dissertation "Influence of the opera festival Opern air at the process of enculturation of the austrian recipient" considers the influence of the opera festival on the recipients in Austria. The festival was founded in 1990 as one of the first music festival in the ambience of a castle ruin in Austria. One of its first aims was to attract more viewers from Gars am Kamp and its surroundings. People in this region didn't necessarily have much experience with the genre of opera and some of them even have never visited an opera before. The thesis is divided into three parts. In the first-theoretical part terms connected to a festival are analysed and their use in context of the festival Opern Air Gars. In the first part we analyse how a festival is founded and financed and we describe also the most important aspects of a festival management. We describe in this chapter also the founding and history of this festival and compare it with the history of other European festivals. The second part is dedicated to the research of the festival's audience. We researched how the festival Opern air and also opera festival in Reinsberg influenced its audience through enculturation and also the audience composition. The research part contains three independent quantitative researches made with questionnaires....
