ICT technologie jako prostředek pro vzdělávání dětí s KP, jehož součástí je zrakové postižení
ICT technology as a medium of education for children with multiple disabilities, includint the visual impaired
diploma thesis (NOT DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/116192Identifiers
Study Information System: 178068
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Šumníková, Pavlína
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 1. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
osoba se zdravotním postižením, informační a komunikační technologie, kombinované postižení, kompenzační pomůcky, zrakové postižení, integrace, inkluze, aplikace, tablet, aplikaceKeywords (English)
a person with disabilities, information and communication technologies, combined disability, visual impairment, integration, inclusionCílem diplomové práce je zjistit, jaký je význam IC technologií jako prostředku pro vzdělávání žáků s kombinovaným postižením s dominantním zrakovým postižením. Lze konstatovat, že význam IC technologií ve vzdělávání osob se zdravotním postižením je vyšší, než je tomu u intaktní populace, a to z důvodu, že u osob se zdravotním postižením mohou být IC technologie využívány jako kompenzační pomůcky, schopné kompenzovat některé nedostatky vzniklé v důsledku postižení jedince. S cílem zjištění významu IC technologií jako prostředku pro vzdělávání osob se zdravotním postižením bylo realizováno výzkumné šetření mezi pedagogickými pracovníky vyučujícími osoby se zdravotním postižením ve speciálních školách či ve speciálních třídách základních škol. Vysoký význam IC technologií ve vzdělávání zdravotně postižených žáků byl potvrzen provedenou rešerší odborné literatury, výzkumným šetřením a v neposlední řadě též kazuistikami. Metodou výzkumu budou kvalitativní rozhovory. Klíčová slova osoba se zdravotním postižením, informační a komunikační technologie, kombinované postižení, kompenzační pomůcky, zrakové postižení, integrace, inkluze, aplikace, tablet, aplikace
The aim of the diploma thesis is to find out the importance of ICT as a means for the education of pupils with combined disabilities with dominant visual disabilities. It can be said that the importance of ICT in the education of people with disabilities is higher than that of the intact population, because people with disabilities can use ICT as a compensatory aid when they are able to compensate for some disadvantages due to disability Individual. In order to ascertain the importance of ICT as a means of education of disabled people, a research was carried out between pedagogical staff teaching people with disabilities in special schools or special classes of elementary schools. The high importance of ICT in the education of pupils with disabilities was confirmed by both the research and the search of specialized literature. The research method will be qualitative interviews. Key words a person with disabilities, information and communication technologies, combined disability, visual impairment, integration, inclusion