dc.contributor.advisor | Klusák, Miroslav | |
dc.creator | Haberhauerová, Klára | |
dc.date.accessioned | 2020-02-11T15:08:56Z | |
dc.date.available | 2020-02-11T15:08:56Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/116152 | |
dc.description.abstract | Předkládaná diplomová práce je zaměřena na kreslení dětí předškolního věku z pohledu hry. Hry, která dětem může nabídnout funkční libost již v samotném jejím průběhu. Teoretická východiska nabízí vhled do současné české i zahraniční didaktiky výtvarné výchovy, rozvoje grafomotoriky a také do teorie náprav specifických poruch učení, konkrétně dyspraxie a dyspinxie. Zaměřuje se na možné příčiny odmítání kresebného projevu, předkládá pohled na roli pedagoga v plánování a aktivní účasti ve výchovně vzdělávacím procesu. Na teoretický základ navazuje vlastní empirický výzkum realizovaný v jedné mateřské škole. Výzkum si kladl za cíl, jak představit dětem hru Kreslení, aby si z této aktivity odnesly pozitivní zážitek. Nacházíme v něm jak diagnostiku dětí z hlediska jejich schopností užít si kreslení jako hru, tak i vlastní intervenci u dětí, které ve vstupní diagnostice vykazovaly malou nebo žádnou míru potěšení z hraní této hry. Závěr přináší výčet faktorů, které podpořily jednotlivé intervence v jejich úspěšnosti. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis is focused on the drawing of preschool children from the perspective of a game. The game that can offer children a functional pleasure already during the game itself. Theoretical starting points offer an insight into contemporary Czech and foreign didactics of an art education, the development of graphomotorics and also the theory of correction of specific learning disorders, concretely dyspraxia and dyspinxia. It focuses on the possible cause of refusing to draw, presents the view on the role of the teacher in planning and active participation in the educational process. The theoretical base is followed by an original empirical research that was lead in one kindergarten. The aim of the research was to introduce the Drawing as a game to children, so that they can have a positive experience from it. In the research we can find not only the diagnostics of children in terms of their ability to enjoy drawing as a game, but also self intervention in children, who had little or no pleasure in playing the game at the beginning. The conclusion contains a list of factors that supported individual interventions in their success. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Předškolní věk | cs_CZ |
dc.subject | mateřská škola | cs_CZ |
dc.subject | hra Kreslení | cs_CZ |
dc.subject | potěšení | cs_CZ |
dc.subject | podpora | cs_CZ |
dc.subject | Preschool age | en_US |
dc.subject | kindergarten | en_US |
dc.subject | Drawing as a game | en_US |
dc.subject | pleasure | en_US |
dc.subject | supporting | en_US |
dc.title | Podpora dětí ve hře Kreslení | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-01-20 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 201892 | |
dc.title.translated | Supporting children in Drawing as a game | en_US |
dc.contributor.referee | Fulková, Marie | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Předkládaná diplomová práce je zaměřena na kreslení dětí předškolního věku z pohledu hry. Hry, která dětem může nabídnout funkční libost již v samotném jejím průběhu. Teoretická východiska nabízí vhled do současné české i zahraniční didaktiky výtvarné výchovy, rozvoje grafomotoriky a také do teorie náprav specifických poruch učení, konkrétně dyspraxie a dyspinxie. Zaměřuje se na možné příčiny odmítání kresebného projevu, předkládá pohled na roli pedagoga v plánování a aktivní účasti ve výchovně vzdělávacím procesu. Na teoretický základ navazuje vlastní empirický výzkum realizovaný v jedné mateřské škole. Výzkum si kladl za cíl, jak představit dětem hru Kreslení, aby si z této aktivity odnesly pozitivní zážitek. Nacházíme v něm jak diagnostiku dětí z hlediska jejich schopností užít si kreslení jako hru, tak i vlastní intervenci u dětí, které ve vstupní diagnostice vykazovaly malou nebo žádnou míru potěšení z hraní této hry. Závěr přináší výčet faktorů, které podpořily jednotlivé intervence v jejich úspěšnosti. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis is focused on the drawing of preschool children from the perspective of a game. The game that can offer children a functional pleasure already during the game itself. Theoretical starting points offer an insight into contemporary Czech and foreign didactics of an art education, the development of graphomotorics and also the theory of correction of specific learning disorders, concretely dyspraxia and dyspinxia. It focuses on the possible cause of refusing to draw, presents the view on the role of the teacher in planning and active participation in the educational process. The theoretical base is followed by an original empirical research that was lead in one kindergarten. The aim of the research was to introduce the Drawing as a game to children, so that they can have a positive experience from it. In the research we can find not only the diagnostics of children in terms of their ability to enjoy drawing as a game, but also self intervention in children, who had little or no pleasure in playing the game at the beginning. The conclusion contains a list of factors that supported individual interventions in their success. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |