Problém kyberšikany z pohledu studentů střední školy
Cyberbullying from the perspective of high school students
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/116113Identifikátory
SIS: 202764
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Syřiště, Ivo
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
15. 1. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
šikana, kyberšikana, násilí, agresor, obět, studenti, dotazníkové šetřeníKlíčová slova (anglicky)
bullying, cyberbullying, violence, aggressor, victim, students, questionnaire surveyTato práce se věnuje problematice kyberšikany z pohledu studentů střední odborné školy. Cílem dotazníkového šetření je zaměřit se na problematiku kyberšikany hlavně z pohledu informovanosti žáků ohledně kyberšikany, jejich vztahů k učitelům a rodině. Práce dále zkoumá, zda mají studenti střední školy povědomí o možnostech a způsobech prevence, kam se případně obrátit o pomoc. Dále hledá souvislost mezi prospěchem žáků a zkušenostmi s kyberšikanou a znalostmi, jak jí předcházet či se účinně bránit.
This thesis deals with the issue of cyberbullying from the perspective of high school students. The aim of the questionnaire survey is to explore the students' awareness about cyberbullying, their relationship with teachers and with their own families. Other questions focus on whether the students know about different options and means of cyberbullying prevention and where to seek help. The thesis further examines the correlation between the students' school results, and their experience with cyberbullying and with how to prevent it and protect themselves against it.
