Aspekty působící na oblast gramotnosti v plavecké výuce žáků základních škol
Aspects affecting literacy in swimming lessons of primary school pupils
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/116092Identifiers
Study Information System: 198285
Collections
- Kvalifikační práce [16239]
Author
Advisor
Referee
Dlouhý, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
14. 1. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
výuka, žáci, plavecký výcvik, osobnost, dispozice, vzdělání, plavání,mladší školní věkKeywords (English)
training, pupils, swimming training, personality, disposition, education, swimming, younger school ageNÁZEV Aspekty působící na oblast gramotnosti v plavecké výuce žáků základních škol AUTOR Barbora Svobodová KATEDRA Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE PaedDr. Irena Svobodová ABSTRAKT Hlavním cílem práce je zaměření se na dispoziční, osobnostní a sociokulturní aspekty žáků. V rámci práce budou tyto aspekty sledovány a bude hodnocen jejich vliv na vzdělání a výuku v oblasti plavecké gramotnosti. Žáci budou pozorováni v průběhu mladšího školního věku, kde je v současnosti nově stanovena povinná plavecká výuka. Dalším cílem bude upozornit na vhodný věk, kdy by měla povinná plavecká výuka v mladším školním věku probíhat tak, aby byla co nejefektivnější, aby byly splněny výstupy stanovené z RVP ZV, byla eliminována neúspěšnost u dětí v průběhu výuky plavání a aby výuka plavání plnila požadavky na záchranu života. KLÍČOVÁ SLOVA Výuka, žáci, plavecký výcvik, osobnost, dispozice, vzdělání, plavání, mladší školní věk
TITLE Aspects affecting literacy in swimming lessons of primary school pupils AUTHOR Barbora Svobodová DEPARTMENT Department of physical education SUPERVISOR PaedDr. Irena Svobodová ABSTRACT The main aim of the thesis is to focus on dispositional, personal and socio-cultural aspects of pupils. In this thesis these aspects will be monitored and their influence in education and training in the area of swimming literacy will be evaluated. Pupils will be monitored during the younger school age, where mandatory swimming lessons are currently being introduced. Another aim will be to highlight the appropriate age at which mandatory early- school swim training should take place in a way that is effective as much as possible to meet the outputs set by the RVP ZV, eliminating failure of children during swimming lessons, and swimming lessons fulfilling requirements to save life. KEY WORDS Training, pupils, swimming training, personality, disposition, education, swimming, younger school age.