dc.contributor.advisor | Hádková, Kateřina | |
dc.creator | Vondřičková, Věra | |
dc.date.accessioned | 2020-02-04T10:52:59Z | |
dc.date.available | 2020-02-04T10:52:59Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/116091 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zaměřuje na kvalitu života osob se získaným sluchovým postižením ve věku mezi čtyřiceti a šedesáti lety. V teoretické části je nastíněna fyzická, psychická a sociální charakteristika osob v daném věkovém rozpětí a dále jsou definovány základní pojmy týkající se sluchových vad, jejich diagnostiky, kompenzace a také je vysvětlen pojem kvalita života. Praktická část diplomové práce se věnuje analýze kvalitativního výzkumu, který autorka práce realizovala. Cílem této diplomové práce především je objasnit, jak lidé se získaným sluchovým postižením hodnotí svou kvalitu života - jak si tento pojem vykládají, jaké aspekty do něj zahrnují, a do jaké míry získané sluchové postižení má vliv na jejich subjektivní kvalitu života. Za tímto účelem byly realizovány rozhovory s několika informanty. Výsledky výzkumného šetření ukazují, že zásadní vliv na kvalitu života jedinců má především spokojenost s rodinným životem a zaměstnáním. Informanti popisují občasné problémy v komunikaci, které zapříčiňuje jejich získané sluchové postižení, nicméně se tyto obtíže zatím negativně neodráží do stavu jejich subjektivně pociťované spokojenosti. Analýza výsledků šetření přinesla poznání, že většinová společnost mnohdy nemá pro osoby se získaným sluchovým postižením dostatečné pochopení. Významný činitel,... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis is focuced on the quality of life of people with acquired hearing disability in the age between forty and sixty years. In the theoretical part there are outlined physical, psychic and social characteristics of persons in the age range and then there are defined the elementary concepts concerning hearing impairment, diagnostics, compensation and there is also explained concept of the quality of life. Practical part of the thesis concentrates on a analysis of the qualitative research that the author of this thesis implemented. The aim of this thesis is especially to clarify how do people with the acquired hearing disability rate their quality of life - how do they interpret this construct, which aspects do they include, and how much does the acquired hearing disability influence their subjective quality of life. For that reason interviews with some informants were implemented. The results of the qualitative research shows that the essential effect on the quality of life of the individuals has their satistaction with their family life and their occupation. Informants describes occasional problems with communication that are caused by their acquired hearing disability, however, these problems does not influence the informants' subjective feeling of well being. The analysis of the research... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | adulthood | en_US |
dc.subject | hearing | en_US |
dc.subject | hearing impairment | en_US |
dc.subject | hearing loss | en_US |
dc.subject | tinnitus | en_US |
dc.subject | quality of life | en_US |
dc.subject | qualitative research | en_US |
dc.subject | dospělost | cs_CZ |
dc.subject | sluch | cs_CZ |
dc.subject | sluchové vady | cs_CZ |
dc.subject | nedoslýchavost | cs_CZ |
dc.subject | tinnitus | cs_CZ |
dc.subject | kvalita života | cs_CZ |
dc.subject | kvalitativní výzkum | cs_CZ |
dc.title | Kvalita života osob se získaným sluchovým postižením v dospělém věku | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-01-14 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 199768 | |
dc.title.translated | Quality of life of people with acquired hearing disability in adulthood | en_US |
dc.contributor.referee | Hradilová, Tereza | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Special Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zaměřuje na kvalitu života osob se získaným sluchovým postižením ve věku mezi čtyřiceti a šedesáti lety. V teoretické části je nastíněna fyzická, psychická a sociální charakteristika osob v daném věkovém rozpětí a dále jsou definovány základní pojmy týkající se sluchových vad, jejich diagnostiky, kompenzace a také je vysvětlen pojem kvalita života. Praktická část diplomové práce se věnuje analýze kvalitativního výzkumu, který autorka práce realizovala. Cílem této diplomové práce především je objasnit, jak lidé se získaným sluchovým postižením hodnotí svou kvalitu života - jak si tento pojem vykládají, jaké aspekty do něj zahrnují, a do jaké míry získané sluchové postižení má vliv na jejich subjektivní kvalitu života. Za tímto účelem byly realizovány rozhovory s několika informanty. Výsledky výzkumného šetření ukazují, že zásadní vliv na kvalitu života jedinců má především spokojenost s rodinným životem a zaměstnáním. Informanti popisují občasné problémy v komunikaci, které zapříčiňuje jejich získané sluchové postižení, nicméně se tyto obtíže zatím negativně neodráží do stavu jejich subjektivně pociťované spokojenosti. Analýza výsledků šetření přinesla poznání, že většinová společnost mnohdy nemá pro osoby se získaným sluchovým postižením dostatečné pochopení. Významný činitel,... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis is focuced on the quality of life of people with acquired hearing disability in the age between forty and sixty years. In the theoretical part there are outlined physical, psychic and social characteristics of persons in the age range and then there are defined the elementary concepts concerning hearing impairment, diagnostics, compensation and there is also explained concept of the quality of life. Practical part of the thesis concentrates on a analysis of the qualitative research that the author of this thesis implemented. The aim of this thesis is especially to clarify how do people with the acquired hearing disability rate their quality of life - how do they interpret this construct, which aspects do they include, and how much does the acquired hearing disability influence their subjective quality of life. For that reason interviews with some informants were implemented. The results of the qualitative research shows that the essential effect on the quality of life of the individuals has their satistaction with their family life and their occupation. Informants describes occasional problems with communication that are caused by their acquired hearing disability, however, these problems does not influence the informants' subjective feeling of well being. The analysis of the research... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |