Aspekty působící na oblast plavecké gramotnosti u žáků malotřídní školy
Aspects working in the field of swimming literacy in pupils of a small class school
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/116086Identifiers
Study Information System: 201006
Collections
- Kvalifikační práce [19349]
Author
Advisor
Referee
Dlouhý, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
14. 1. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
žák, plavecký výcvik, osobnost, dispozice, sociokulturní aspekt, plavecká gramotnost, plavecké dovednosti, malotřídní školaKeywords (English)
pupil, swimming training, personality, disposition, socio-cultural aspect, swimming literacy, swimming skills, small class schoolPráce se bude zaměřovat na dispoziční, osobnostní a sociokulturní aspekty žáků. Součástí práce bude sledování základních plaveckých dovedností jako dispozičních charakteristik. V rámci osobnostních charakteristik budou žáci rozděleni dle temperamentu a na základě dotazníku bude zjišťováno jejich sociokulturní zázemí. Uvedené aspekty budou dány do vzájemných souvislostí, abychom zjistili, zda mají vliv na výuku v oblasti plavecké gramotnosti. Práce bude zaměřena na děti mladšího školního věku v málotřídních školách, které se účastní povinné plavecké výuky, a to jak v Čechách, tak i na Moravě. Na základě zjištěných dat budou stanovena doporučení vzhledem k vhodnosti k věku, kdy má povinná plavecká výuka podle RVP ZV probíhat. KLÍČOVÁ SLOVA Žák, plavecký výcvik, osobnost, dispozice, sociokulturní aspekt, plavecká gramotnost, plavecké dovednosti, málotřídní škola.
ABSTRACTS The thesis will be focused on disposition, personality and socio - cultural aspects of pupils. The part of the thesis will be monitoring of essential swimming skills as disposition characteristics. The pupils in terms of personality characterictics will be divided according to temperament and their socio - cultural background will be surveyed on the basis of a questionnaire. These aspects will be assessed in the context of each other so that we can determine whether they have an impact on swimming literacy education. The thesis will be focused on children of younger schoolage in little classschools participating in compulsory swimming education, both in Bohemia and Moravia. Based on the apparent data, recommendations will be made regarding the suitability for the age at which compulsory swimming educationis to be carried out according to the FEP EE. KEYWORDS Pupil, swimming training, personality, disposition, socio - culturalaspects, swimming literacy, swimming skills, little classschool.