dc.contributor.advisor | Bělohlávková, Petra | |
dc.creator | Smržová, Marie | |
dc.date.accessioned | 2019-11-12T10:54:46Z | |
dc.date.available | 2019-11-12T10:54:46Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/111957 | |
dc.description.abstract | The main benefit of my work is in mapping the content of the current accredited Czech music education textbooks for the first stage of primary school, in mapping the occurrence of foreign nations in their content, the representation of the countries and cultures and on the basis of the found, finding a suitable equivalent in Czech culture as one of appropriate ways to link educational content through linking the content of subjects taught. In the second part I deal with the categorization of songs according to their musical character, setting in the environment of the time and searching for the equivalent in Czech music. The thesis concludes with a personal recommendation for enriching musical categories within contemporary Czech music education textbooks for primary school pupils. | en_US |
dc.description.abstract | Hlavní přínos mé práce spočívá ve zmapování obsahu současných akreditovaných českých učebnic hudební výchovy pro první stupeň základní školy, ve zmapování výskytu písní cizích národů v jejich obsahu, zastoupení daných zemí a kultur a na základě zjištěného, nalezení vhodného ekvivalentu v české kultuře, jakožto jednoho z vhodných způsobů pro propojení obsahů vzdělávacích oblastí skrze propojení obsahu vyučovaných předmětů. V druhé části se věnuji kategorizaci písní dle jejich hudebního charakteru, zasazení do prostředí dané doby a hledaní ekvivalentu v české hudbě. Práce je zakončena osobním doporučením pro obohacení hudebních kategorií v rámci současných českých učebnic hudební výchovy pro žáky prvního stupně základní školy. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Integrativní pedagogika | cs_CZ |
dc.subject | učebnice hudební výchovy | cs_CZ |
dc.subject | písně cizích národů | cs_CZ |
dc.subject | píseň lidová | cs_CZ |
dc.subject | píseň umělá | cs_CZ |
dc.subject | Integrative pedagogy | en_US |
dc.subject | textbooks of music education | en_US |
dc.subject | songs of foreign nations | en_US |
dc.subject | folk song | en_US |
dc.subject | song artificial | en_US |
dc.title | Písně cizích národů v současných učebnicích HV na 1. stupni ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-09-05 | |
dc.description.department | Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 207987 | |
dc.title.translated | Songs of the foreign nations in contemporary textbooks of music education at primary school. | en_US |
dc.contributor.referee | Váňová, Hana | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Hlavní přínos mé práce spočívá ve zmapování obsahu současných akreditovaných českých učebnic hudební výchovy pro první stupeň základní školy, ve zmapování výskytu písní cizích národů v jejich obsahu, zastoupení daných zemí a kultur a na základě zjištěného, nalezení vhodného ekvivalentu v české kultuře, jakožto jednoho z vhodných způsobů pro propojení obsahů vzdělávacích oblastí skrze propojení obsahu vyučovaných předmětů. V druhé části se věnuji kategorizaci písní dle jejich hudebního charakteru, zasazení do prostředí dané doby a hledaní ekvivalentu v české hudbě. Práce je zakončena osobním doporučením pro obohacení hudebních kategorií v rámci současných českých učebnic hudební výchovy pro žáky prvního stupně základní školy. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The main benefit of my work is in mapping the content of the current accredited Czech music education textbooks for the first stage of primary school, in mapping the occurrence of foreign nations in their content, the representation of the countries and cultures and on the basis of the found, finding a suitable equivalent in Czech culture as one of appropriate ways to link educational content through linking the content of subjects taught. In the second part I deal with the categorization of songs according to their musical character, setting in the environment of the time and searching for the equivalent in Czech music. The thesis concludes with a personal recommendation for enriching musical categories within contemporary Czech music education textbooks for primary school pupils. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |