Zobrazit minimální záznam

Special needs of left-handers in school club
dc.contributor.advisorValentová, Hana
dc.creatorNavrátilová, Martina
dc.date.accessioned2019-11-11T10:15:44Z
dc.date.available2019-11-11T10:15:44Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111903
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with left-handedness (sinistrality) in the environment of after-school clubs. The theoretical part defines sinistrality with respect to attitude to it in history, describes the types and forms of sinistrality and deals with the options how to recognize it, describes the possibilities of modern approach and support of left-handed children. It also defines the environment, functions and contents of activities in after- school clubs and describes possible support of left-handed children in after-school clubs. The goal of the practical research is to map the attitude of educators to left-handed children, to find out what kind of tools are used in the activities in clubs, to describe quality of equipment and facilities in the classrooms and also to find out what parents expect from the educators. It also looks into particular options how to support left-handed children in arts, music and physical activities in after-school clubs as well as in doing their homework and using IT devices. The hypotheses that lead the research involve parents and educators of left-handed children, whether they are aware of complications connected with sinistrality, whether the children are adequately supported, whether the communication between after-school clubs and parents works in favour of the...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou levorukosti v prostředí školní družiny. V teoretické části definuji leváctví z hlediska přístupu v historii, popisuji typy a formy leváctví, zabývám se možnostmi jeho rozpoznání a popisuji možnosti moderního přístupu a podpory levorukých dětí. Definuji dále prostředí, funkce a obsah činnosti školní družiny a popisuji možnosti podpory levorukých dětí v družině. Cílem mého praktického šetření bylo zmapovat přístup vychovatelů k dětem s levorukostí, zjistit, jakých využívají pomůcek při činnostech v družině, popsat vybavenost tříd a dále zjistit, co rodiče od vychovatelů očekávají. Zabývám se také konkrétními možnostmi podpory levorukých dětí při výtvarných, hudebních a pohybových aktivitách ve školní družině, při vypracovávání domácích úkolů a používání IT technologií. Hypotézy, které vedou můj výzkum, se týkají rodičů i vychovatelů levorukých dětí, toho, zda si potíže spojené s levorukostí uvědomují a zda děti dostatečně podporují, zda funguje komunikace mezi družinou a rodiči ve prospěch dětí. Zjišťovala jsem, jestli vychovatelé považují vybavenost speciálními pomůckami za důležitou a zda vnímají progres u dětí, které jsou dostatečně a správně vzhledem k levorukosti podporovány. Nedostatky, které jsem zjistila, spočívají především v nevybavenosti družin....cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectLevorukost (sinistralita)cs_CZ
dc.subjectlateralitacs_CZ
dc.subjectškolní družinacs_CZ
dc.subjectvychovatelcs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjectrodičcs_CZ
dc.subjectLeft-handednessen_US
dc.subjectlateralityen_US
dc.subjectschool cluben_US
dc.subjecteducatoren_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectparenten_US
dc.titleSpeciální potřeby leváků ve školní družiněcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-21
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId162820
dc.title.translatedSpecial needs of left-handers in school cluben_US
dc.contributor.refereeBlažková, Veronika
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVychovatelstvícs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programVychovatelstvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVychovatelstvícs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csVychovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá problematikou levorukosti v prostředí školní družiny. V teoretické části definuji leváctví z hlediska přístupu v historii, popisuji typy a formy leváctví, zabývám se možnostmi jeho rozpoznání a popisuji možnosti moderního přístupu a podpory levorukých dětí. Definuji dále prostředí, funkce a obsah činnosti školní družiny a popisuji možnosti podpory levorukých dětí v družině. Cílem mého praktického šetření bylo zmapovat přístup vychovatelů k dětem s levorukostí, zjistit, jakých využívají pomůcek při činnostech v družině, popsat vybavenost tříd a dále zjistit, co rodiče od vychovatelů očekávají. Zabývám se také konkrétními možnostmi podpory levorukých dětí při výtvarných, hudebních a pohybových aktivitách ve školní družině, při vypracovávání domácích úkolů a používání IT technologií. Hypotézy, které vedou můj výzkum, se týkají rodičů i vychovatelů levorukých dětí, toho, zda si potíže spojené s levorukostí uvědomují a zda děti dostatečně podporují, zda funguje komunikace mezi družinou a rodiči ve prospěch dětí. Zjišťovala jsem, jestli vychovatelé považují vybavenost speciálními pomůckami za důležitou a zda vnímají progres u dětí, které jsou dostatečně a správně vzhledem k levorukosti podporovány. Nedostatky, které jsem zjistila, spočívají především v nevybavenosti družin....cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with left-handedness (sinistrality) in the environment of after-school clubs. The theoretical part defines sinistrality with respect to attitude to it in history, describes the types and forms of sinistrality and deals with the options how to recognize it, describes the possibilities of modern approach and support of left-handed children. It also defines the environment, functions and contents of activities in after- school clubs and describes possible support of left-handed children in after-school clubs. The goal of the practical research is to map the attitude of educators to left-handed children, to find out what kind of tools are used in the activities in clubs, to describe quality of equipment and facilities in the classrooms and also to find out what parents expect from the educators. It also looks into particular options how to support left-handed children in arts, music and physical activities in after-school clubs as well as in doing their homework and using IT devices. The hypotheses that lead the research involve parents and educators of left-handed children, whether they are aware of complications connected with sinistrality, whether the children are adequately supported, whether the communication between after-school clubs and parents works in favour of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV