dc.contributor.advisor | Holíková, Marie | |
dc.creator | Michálková, Iveta | |
dc.date.accessioned | 2019-11-11T09:59:04Z | |
dc.date.available | 2019-11-11T09:59:04Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/111807 | |
dc.description.abstract | The theme of this work is an angle in the history of mankind. The introductory part of the work is devoted to the first surviving mention of angles in the history. In the second and the third part is the attention given to the development of tools and instruments that allow to measure angles in practice. The fourth section focuses on the issue of the introduction of the angles in the textbooks for primary and secondary schools in the Czech Republic. It monitors that in each of textbooks the angles are introduced in the same way, or if there are some textbooks show a more significant deviation in this direction. In other parts of the work devoted to the various kinds of angles and couples of angles and operations with them. Attention is paid to how the counting here, so the graphics operations with the angles. A substantial part of the work consists of trigonometric functions. The work provides multiple ways of introduction and definitions of the trigonometric functions. The examples demonstrate the application and importance of trigonometric functions and their properties in the solution of practical tasks. The penultimate chapter is devoted to the complex numbers. In this section, the work focuses primarily on complex numbers in goniometrickém shape and calculations with them. A section is devoted... | en_US |
dc.description.abstract | Tématem této práce je úhel v dějinách lidstva. Úvodní část práce je věnována prvním dochovaným zmínkám o úhlech v historii. Ve druhé a třetí části je pozornost věnována vývoji nástrojů a přístrojů umožňujících měřit úhly v praxi. Čtvrtá část se zaměřuje na problematiku zavedení úhlů v učebnicích pro základní a střední školy v České republice. Sleduje, zda jsou v jednotlivých učebnicích úhly zavedeny stejným způsobem, nebo vykazuje-li některá učebnice v tomto směru výraznější odchylku. V dalších částech se práce věnuje různým druhům úhlů a dvojicím úhlů a operacím s nimi. Pozornost je zde věnována jak početním, tak grafickým operacím s úhly. Podstatnou část práce tvoří goniometrické funkce. Práce poskytuje různé způsoby zavedení a definice goniometrických funkcí. Na příkladech předvádí využití a význam goniometrických funkcí a jejich vlastností při řešení praktických úloh. Předposlední kapitola je věnována komplexním číslům. V této části se práce zaměřuje především na komplexní čísla v goniometrickém tvaru a výpočtům s nimi. Pro zajímavost a zpestření je v práci zařazena také část, která je věnována knize s názvem Plochozemě anglického autora Edwina Abbotta. Kniha popularizuje geometrii a poskytuje netradiční pohled nejen na samotný úhel, ale i ostatní rovinné útvary. V závěrečné části práce je... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Úhel | cs_CZ |
dc.subject | Měření úhlu | cs_CZ |
dc.subject | Oblouková míra | cs_CZ |
dc.subject | Úhly příslušné k obvodu kružnice | cs_CZ |
dc.subject | Anhle | en_US |
dc.subject | Measuring angles | en_US |
dc.subject | Radian | en_US |
dc.subject | Angles in Cyrcle | en_US |
dc.title | Úhel v geometrii | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-05-21 | |
dc.description.department | Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 205538 | |
dc.title.translated | Angle in Geometry | en_US |
dc.contributor.referee | Zamboj, Michal | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Matematika se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Mathematics Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Matematika se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Mathematics Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Neprospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Fail | en_US |
uk.abstract.cs | Tématem této práce je úhel v dějinách lidstva. Úvodní část práce je věnována prvním dochovaným zmínkám o úhlech v historii. Ve druhé a třetí části je pozornost věnována vývoji nástrojů a přístrojů umožňujících měřit úhly v praxi. Čtvrtá část se zaměřuje na problematiku zavedení úhlů v učebnicích pro základní a střední školy v České republice. Sleduje, zda jsou v jednotlivých učebnicích úhly zavedeny stejným způsobem, nebo vykazuje-li některá učebnice v tomto směru výraznější odchylku. V dalších částech se práce věnuje různým druhům úhlů a dvojicím úhlů a operacím s nimi. Pozornost je zde věnována jak početním, tak grafickým operacím s úhly. Podstatnou část práce tvoří goniometrické funkce. Práce poskytuje různé způsoby zavedení a definice goniometrických funkcí. Na příkladech předvádí využití a význam goniometrických funkcí a jejich vlastností při řešení praktických úloh. Předposlední kapitola je věnována komplexním číslům. V této části se práce zaměřuje především na komplexní čísla v goniometrickém tvaru a výpočtům s nimi. Pro zajímavost a zpestření je v práci zařazena také část, která je věnována knize s názvem Plochozemě anglického autora Edwina Abbotta. Kniha popularizuje geometrii a poskytuje netradiční pohled nejen na samotný úhel, ale i ostatní rovinné útvary. V závěrečné části práce je... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The theme of this work is an angle in the history of mankind. The introductory part of the work is devoted to the first surviving mention of angles in the history. In the second and the third part is the attention given to the development of tools and instruments that allow to measure angles in practice. The fourth section focuses on the issue of the introduction of the angles in the textbooks for primary and secondary schools in the Czech Republic. It monitors that in each of textbooks the angles are introduced in the same way, or if there are some textbooks show a more significant deviation in this direction. In other parts of the work devoted to the various kinds of angles and couples of angles and operations with them. Attention is paid to how the counting here, so the graphics operations with the angles. A substantial part of the work consists of trigonometric functions. The work provides multiple ways of introduction and definitions of the trigonometric functions. The examples demonstrate the application and importance of trigonometric functions and their properties in the solution of practical tasks. The penultimate chapter is devoted to the complex numbers. In this section, the work focuses primarily on complex numbers in goniometrickém shape and calculations with them. A section is devoted... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 4 | |