Évolution des stratégies d'enseignement de la lecture en France
Evolution of teaching strategies for reading in France
Vývoj metod výuky čtení ve Francii
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111785Identifikátory
SIS: 198215
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klinka, Tomáš
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra francouzského jazyka a literatury
Datum obhajoby
10. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Francouzština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
slabičné členění, artikulace promluvového řetězce, rytmická skupina, suprasegmentální rovina, suprasegmentální jevy, čtení, osvojování dovednosti čteníKlíčová slova (anglicky)
speech chain articulation, syllabification, rhythmic group, suprasegmental level of the linguistic description, suprasegmental phenomena, reading acquisition, reading learningTato práce se zabývá historickým vývojem metodiky osvojování četby ve Francii od počátků vědecké didaktiky po současnost. Je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části jsou definovány tři základní typy metod četby - syntetická, analytická a analyticko-syntetická. Zaměřujeme se především na problematiku aplikace jednotlivých typů v rámci vzdělávacího procesu, jejich vzájemné porovnání i historický vývoj jejich používání. V praktické části shromažďujeme data týkající se aplikace jednotlivých metod ve výuce v současné době a jejich přijetí u odborné veřejnosti ve Francii. Cílem práce bylo vyhodnotit možnosti aplikace získaných poznatků z didaktiky FLM ve výuce francouzštiny FLE jako cizího jazyka. Klíčová slova: slabičné členění, artikulace promluvového řetězce-na úrovni segmentální, chaîne parlée, rytmická skupina, suprasegmentální rovina, suprasegmentální jevy, čtení, osvojování dovednosti čtení
This thesis deals with the development of reading instruction techniques over the entire course of history of scientific didactics. It is split into two main parts, theoretical and practical. In the theoretical part the three main methods of reading are defined - synthetic, analytic and analytical-synthetic. We will especially focus on the topic of application of the individual method types in the context of the educational process, their comparison and on how they were used over time. In the practical part we collect data on contemporary application of the individual methods in classes and how well are they accepted among the professional public in France. Key words: speech chain articulation, syllabification, rhythmic group, suprasegmental level of the linguistic description, suprasegmental phenomena, reading acquisition, reading learning