Zobrazit minimální záznam

Family Drawing in children with family split experience
dc.contributor.advisorPresslerová, Pavla
dc.creatorSaksunová, Aneta
dc.date.accessioned2019-11-11T09:52:28Z
dc.date.available2019-11-11T09:52:28Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111769
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the influence of family split experience on pre-school children. The aim is to find out if this influence can be recognised in the family drawing. The research is based on the theoretical part which consists of two broad areas. These areas are preschool age and family. In both of them are highlighted aspects which correlate the most with the practical part. From preschool age, it is thinking, communication, emotion, social development and drawing, which is the most important. The family area begins with the current situation which is followed by essential information about the functions and types of family. The final and the most critical part is the subchapter talking about family split experience and divorces. Research data are obtained by family drawings and by semi-structured interviews. Reason for using interview is to complete information from family drawing and to clarify the description of a child. The highlight of the practical part is the results of the research. The most striking differences were found in the following parameters: the presence of father/mother/child in the drawing, the closest person or thing to the child in the picture, distance of child from father and mother in drawing, added subjects, objects or animals in drawing and talking about...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá vlivem rozchodové zkušenosti na dítě předškolního věku. Jejím cílem je zjistit, zda se tento vliv projeví i na kresbě rodiny. Podkladem pro realizaci výzkumu je teoretická část, která je tvořena dvěma velkými oblastmi. Těmito oblastmi jsou předškolní věk a rodina. Z nich jsou pak vyzdviženy aspekty, které nejvíce korelují s praktickou částí. Z předškolního věku se jedná o myšlení, komunikaci, emoce, sociální vývoj a o kresbu, která tvoří nejdůležitější složku. Oblast rodiny je uvedena aktuální situací, po které přichází podstatné informace o funkcích a druzích rodiny. Finální a zároveň nejpodstatnější částí je podkapitola vztahující se k rozchodům a rozvodům. Výzkumná data jsou získána pomocí kresby rodiny a polostrukturovaného interview. Interview je použito z důvodu upřesnění informací z kresby rodiny a doplnění popisu dítěte jako takového. Vrcholem praktické části jsou výsledky výzkumu. Ukázalo se, že nejmarkantnější rozdíly jsou přítomny u parametrů: přítomnost otce/matky/dítěte na kresbě, nejbližší osoba či věc od dítěte na kresbě, vzdálenost dítěte od otce a od matky na kresbě, dokreslené osoby předměty či zvířata na kresbě a mluvení o rodičích v rámci rozhovoru. Z těchto parametrů stojí za vyzdvihnutí dokreslené objekty, kterých se vyskytuje u dětí z rodiny s...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkresba rodinycs_CZ
dc.subjectrozvodcs_CZ
dc.subjectrozchodcs_CZ
dc.subjectkresebné technikycs_CZ
dc.subjectpsychodiagnostikacs_CZ
dc.subjectpředškolní dítěcs_CZ
dc.subjectFamily Drawingen_US
dc.subjectdivorceen_US
dc.subjectspliten_US
dc.subjectdrawing techniquesen_US
dc.subjectpsychodiagnosticsen_US
dc.subjectpre-school childen_US
dc.titleKresba rodiny u dětí z rodiny s rozchodovou zkušenostícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-05
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId199387
dc.title.translatedFamily Drawing in children with family split experienceen_US
dc.contributor.refereeKucharská, Anna
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá vlivem rozchodové zkušenosti na dítě předškolního věku. Jejím cílem je zjistit, zda se tento vliv projeví i na kresbě rodiny. Podkladem pro realizaci výzkumu je teoretická část, která je tvořena dvěma velkými oblastmi. Těmito oblastmi jsou předškolní věk a rodina. Z nich jsou pak vyzdviženy aspekty, které nejvíce korelují s praktickou částí. Z předškolního věku se jedná o myšlení, komunikaci, emoce, sociální vývoj a o kresbu, která tvoří nejdůležitější složku. Oblast rodiny je uvedena aktuální situací, po které přichází podstatné informace o funkcích a druzích rodiny. Finální a zároveň nejpodstatnější částí je podkapitola vztahující se k rozchodům a rozvodům. Výzkumná data jsou získána pomocí kresby rodiny a polostrukturovaného interview. Interview je použito z důvodu upřesnění informací z kresby rodiny a doplnění popisu dítěte jako takového. Vrcholem praktické části jsou výsledky výzkumu. Ukázalo se, že nejmarkantnější rozdíly jsou přítomny u parametrů: přítomnost otce/matky/dítěte na kresbě, nejbližší osoba či věc od dítěte na kresbě, vzdálenost dítěte od otce a od matky na kresbě, dokreslené osoby předměty či zvířata na kresbě a mluvení o rodičích v rámci rozhovoru. Z těchto parametrů stojí za vyzdvihnutí dokreslené objekty, kterých se vyskytuje u dětí z rodiny s...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with the influence of family split experience on pre-school children. The aim is to find out if this influence can be recognised in the family drawing. The research is based on the theoretical part which consists of two broad areas. These areas are preschool age and family. In both of them are highlighted aspects which correlate the most with the practical part. From preschool age, it is thinking, communication, emotion, social development and drawing, which is the most important. The family area begins with the current situation which is followed by essential information about the functions and types of family. The final and the most critical part is the subchapter talking about family split experience and divorces. Research data are obtained by family drawings and by semi-structured interviews. Reason for using interview is to complete information from family drawing and to clarify the description of a child. The highlight of the practical part is the results of the research. The most striking differences were found in the following parameters: the presence of father/mother/child in the drawing, the closest person or thing to the child in the picture, distance of child from father and mother in drawing, added subjects, objects or animals in drawing and talking about...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV