Show simple item record

The relationships and attitude of adolescents living in a diagnostic institute to formal authorities
dc.contributor.advisorNovotná, Hana
dc.creatorBočková, Kateřina
dc.date.accessioned2019-11-11T09:48:52Z
dc.date.available2019-11-11T09:48:52Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111749
dc.description.abstractThe topic of this bachelor thesis is attitudes to authorities of adolescents who are currently in diagnostic institute and their relationships. The theoretic part includes definitions of terms such as authority, adolescence and attitudes and characterisation of diagnostic institutes. These terms are defined as they are crucial for the research in the following empiric section. Therefore it is necessary to explain the way they are viewed in this thesis. The aim of the empiric section is to characterise the relationships of the adolescent boys who have been placed in diagnostic institute by court with the authorities they have met in their lives, most of all the formal authorities. The research in the empiric section characterizes the subjective understanding of participants of their own attitudes towards formal authorities. This research has been executed in diagnostic institute in Prague 2, including 7 boys in the age of 16 to 18 years. The research has been designed as a qualitative research and the data collection has performed as a semi-structured interview with each participant. Results prove that the attitudes of adolescents are relatively stable. Changes appear as a result of the influence of a person of the same age. Moreover, my results show that the relationships of the participants with...en_US
dc.description.abstractTématem bakalářské práce jsou postoje a vztahy adolescentů, kteří jsou umístěni v diagnostickém ústavu, k autoritám. Teoretická část představuje pojmy autority, adolescence, postojů a charakterizuje diagnostické ústavy. Tyto pojmy jsou v práci popsány proto, že jsou klíčové pro výzkumné šetření popsané v empirické části a je tedy nezbytné vysvětlit, jak jsou v práci pojímány. Hlavním cílem empirické části práce je zmapovat vztahy dospívajících chlapců, kteří jsou umístěni v diagnostickém ústavu na základě rozhodnutí soudu, k autoritám, se kterými se ve svém životě setkávají. Hlavní pozornost byla věnována autoritám formálním. Výzkum popisovaný v empirické části mapuje subjektivní pohled účastníků výzkumu na vlastní postoje k formálním autoritám. Byl uskutečněn v diagnostickém ústavu v Praze 2 a zúčastnilo se jej sedm účastníků ve věku 16-18 let. Výzkum byl designován jako kvalitativní a sběr dat probíhal formou polostrukturovaného rozhovoru s každým z účastníků. Výsledky ukazují, že postoje adolescentů jsou poměrně stabilní. Když dojde ke změně postoje, jedná se často o důsledek vlivu vrstevníků. Dále výzkum ukazuje, že vztahy k učitelům jsou u cílové skupiny velmi problematické, naopak vztahy k odborným pracovníkům diagnostického ústavu jsou účastníky hodnoceny velmi pozitivně. Autoritativní osoba...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectAdolescencecs_CZ
dc.subjectpostojecs_CZ
dc.subjectformální autoritacs_CZ
dc.subjectporuchy chovánícs_CZ
dc.subjectnerespektování autoritcs_CZ
dc.subjectdiagnostický ústavcs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectAdolescenceen_US
dc.subjectattitudesen_US
dc.subjectbehavioral disordersen_US
dc.subjectformal authorityen_US
dc.subjectdisrespect authoritiesen_US
dc.subjectdiagnostic instituteen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.titleVztahy a postoje adolescentů umístěných v diagnostickém ústavu k formálním autoritámcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-05
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId200772
dc.title.translatedThe relationships and attitude of adolescents living in a diagnostic institute to formal authoritiesen_US
dc.contributor.refereeMyšková, Lucie
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem bakalářské práce jsou postoje a vztahy adolescentů, kteří jsou umístěni v diagnostickém ústavu, k autoritám. Teoretická část představuje pojmy autority, adolescence, postojů a charakterizuje diagnostické ústavy. Tyto pojmy jsou v práci popsány proto, že jsou klíčové pro výzkumné šetření popsané v empirické části a je tedy nezbytné vysvětlit, jak jsou v práci pojímány. Hlavním cílem empirické části práce je zmapovat vztahy dospívajících chlapců, kteří jsou umístěni v diagnostickém ústavu na základě rozhodnutí soudu, k autoritám, se kterými se ve svém životě setkávají. Hlavní pozornost byla věnována autoritám formálním. Výzkum popisovaný v empirické části mapuje subjektivní pohled účastníků výzkumu na vlastní postoje k formálním autoritám. Byl uskutečněn v diagnostickém ústavu v Praze 2 a zúčastnilo se jej sedm účastníků ve věku 16-18 let. Výzkum byl designován jako kvalitativní a sběr dat probíhal formou polostrukturovaného rozhovoru s každým z účastníků. Výsledky ukazují, že postoje adolescentů jsou poměrně stabilní. Když dojde ke změně postoje, jedná se často o důsledek vlivu vrstevníků. Dále výzkum ukazuje, že vztahy k učitelům jsou u cílové skupiny velmi problematické, naopak vztahy k odborným pracovníkům diagnostického ústavu jsou účastníky hodnoceny velmi pozitivně. Autoritativní osoba...cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of this bachelor thesis is attitudes to authorities of adolescents who are currently in diagnostic institute and their relationships. The theoretic part includes definitions of terms such as authority, adolescence and attitudes and characterisation of diagnostic institutes. These terms are defined as they are crucial for the research in the following empiric section. Therefore it is necessary to explain the way they are viewed in this thesis. The aim of the empiric section is to characterise the relationships of the adolescent boys who have been placed in diagnostic institute by court with the authorities they have met in their lives, most of all the formal authorities. The research in the empiric section characterizes the subjective understanding of participants of their own attitudes towards formal authorities. This research has been executed in diagnostic institute in Prague 2, including 7 boys in the age of 16 to 18 years. The research has been designed as a qualitative research and the data collection has performed as a semi-structured interview with each participant. Results prove that the attitudes of adolescents are relatively stable. Changes appear as a result of the influence of a person of the same age. Moreover, my results show that the relationships of the participants with...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV