Spolupráce učitele s rodiči žáka v 1. a 2. ročníku ZŠ
Cooperation between teacher and parents in 1st and 2nd grade of elementary school
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111706Identifiers
Study Information System: 199877
Collections
- Kvalifikační práce [19347]
Author
Advisor
Referee
Vallin, Petra
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
22. 5. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
spolupráce, komunikace, škola, rodiče, partnerstvíKeywords (English)
cooperation, communication, school, parents, partneship1 ABSTRAKT Tato diplomová práce se zabývá problematikou spolupráce mezi rodinou a školou v prvních letech školní docházky. V teoretické části jsou představeny obavy a očekávání, se kterými vstupují rodiče i učitelé do 1. třídy, a dále různé druhy a formy spolupráce. Teoretická část této práce čerpá poznatky z české literatury, ale opírá se také o zahraniční odborné publikace. V některých případech jsou oba prameny porovnávány. V návaznosti na teoretickou část je vystavěna část praktická, která formou akčního učitelského výzkumu vychází z vlastní praxe autorky. Kromě samotného výzkumu jsou zde představeny různé formy spolupráce školy a rodiny, které jsou zároveň doplněny o zpětnou vazbu rodičů. KLÍČOVÁ SLOVA spolupráce, komunikace, škola, rodiče, partnerství
1 ABSTRACT This diploma thesis focuses on cooperation between the school and the family in the beginning of elementary school. In the theoretical part of this thesis are introduced concerns and expectations that the teachers and the parents may have at the begining of school attendance, as well as various types and forms of cooperation. The theoretical part uses expertise from Czech literature, but relies on foreign literature too. In some occasions these two resources are compared. The theoretical part is followed by the practical part that is built by teacher's research. This research comes from the teaching practise of the author. Except for the reaserch itself, it introduces some forms of the cooperation between school and the families that are followed by feedback from the parents. KEYWORDS cooperation, communication, school, parents, partneship