Zobrazit minimální záznam

Care about climate of classes at primary school
dc.contributor.advisorHejlová, Helena
dc.creatorHeřmánková, Blažena
dc.date.accessioned2019-11-08T10:47:29Z
dc.date.available2019-11-08T10:47:29Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111681
dc.description.abstractThe diploma thesis assesses the effectiveness of selected forms of care for classroom climate. The theoretical part of the thesis deals with class and school climate and explains what factors influence them positively. It describes the risky periods and situations at the primary school, in which the pupil's adaptation problems may occur. Shows adaptation programs as a form of care classroom climate. The practical part investigates how two concrete schools react to risk periods and situations at the primary school and how do they try to prevent adaptation problems. It also includes the action research on the process of creation, implementation and reflection of adaptation stays for pupils of the third and first year of primary school. It presents the observation of two adaptation programs in two different primary schools. In interviews with teachers from both primary schools surveyed summarizes how teachers perceive the impact of climate adaptation programs in classrooms. It deals with activities in adaptation programs that focus on cooperation between pupils. At the end of the practical part there are methodological instructions for the preparation of adaptation programs for beginning teachers. KEYWORDS class climate, school climate, adaptation programe, positive school climate, class climate careen_US
dc.description.abstractDiplomová práce posuzuje účinnost vybraných forem péče o třídní klima. Teoretická část diplomové práce se zabývá třídním a školním klimatem a objasňuje, jaké faktory je pozitivně ovlivňují. Popisuje riziková období a situace na prvním stupni, při kterých může docházet k adaptačním potížím žákovské skupiny. Ukazuje adaptační programy jako jednu z forem péče o třídní klima. Praktická část zjišťuje, jakým způsobem na riziková období a situace na prvním stupni reagují konkrétní dvě školy a jak se snaží adaptačním potížím předcházet. Dále zahrnuje akční výzkum procesu tvorby, realizace a reflexe adaptačních pobytů pro žáky třetího a prvního ročníku základní školy. Uvádí pozorování adaptačních programů na dvou různých školách. V rozhovorech s pedagogy z obou zkoumaných škol shrnuje, jakým způsobem vnímají učitelé vliv adaptačních programů na klima ve třídách. Věnuje se aktivitám v adaptačních programech, které jsou zaměřené na spolupráci mezi žáky. V závěru praktické části jsou sestaveny metodické pokyny pro přípravu adaptačních programů pro začínající učitele. KLÍČOVÁ SLOVA klima školní třídy, klima školy, adaptační program, pozitivní klima školy, péče o třídní klimacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectklima školní třídycs_CZ
dc.subjectklima školycs_CZ
dc.subjectadaptační programcs_CZ
dc.subjectpozitivní klima školycs_CZ
dc.subjectpéče o třídní klimacs_CZ
dc.subjectclass climateen_US
dc.subjectschool climateen_US
dc.subjectadaptation programeen_US
dc.subjectpositive school climateen_US
dc.subjectclass climate careen_US
dc.titlePéče o klima ve třídách 1. stupně ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-22
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId197013
dc.title.translatedCare about climate of classes at primary schoolen_US
dc.contributor.refereeTomková, Anna
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce posuzuje účinnost vybraných forem péče o třídní klima. Teoretická část diplomové práce se zabývá třídním a školním klimatem a objasňuje, jaké faktory je pozitivně ovlivňují. Popisuje riziková období a situace na prvním stupni, při kterých může docházet k adaptačním potížím žákovské skupiny. Ukazuje adaptační programy jako jednu z forem péče o třídní klima. Praktická část zjišťuje, jakým způsobem na riziková období a situace na prvním stupni reagují konkrétní dvě školy a jak se snaží adaptačním potížím předcházet. Dále zahrnuje akční výzkum procesu tvorby, realizace a reflexe adaptačních pobytů pro žáky třetího a prvního ročníku základní školy. Uvádí pozorování adaptačních programů na dvou různých školách. V rozhovorech s pedagogy z obou zkoumaných škol shrnuje, jakým způsobem vnímají učitelé vliv adaptačních programů na klima ve třídách. Věnuje se aktivitám v adaptačních programech, které jsou zaměřené na spolupráci mezi žáky. V závěru praktické části jsou sestaveny metodické pokyny pro přípravu adaptačních programů pro začínající učitele. KLÍČOVÁ SLOVA klima školní třídy, klima školy, adaptační program, pozitivní klima školy, péče o třídní klimacs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis assesses the effectiveness of selected forms of care for classroom climate. The theoretical part of the thesis deals with class and school climate and explains what factors influence them positively. It describes the risky periods and situations at the primary school, in which the pupil's adaptation problems may occur. Shows adaptation programs as a form of care classroom climate. The practical part investigates how two concrete schools react to risk periods and situations at the primary school and how do they try to prevent adaptation problems. It also includes the action research on the process of creation, implementation and reflection of adaptation stays for pupils of the third and first year of primary school. It presents the observation of two adaptation programs in two different primary schools. In interviews with teachers from both primary schools surveyed summarizes how teachers perceive the impact of climate adaptation programs in classrooms. It deals with activities in adaptation programs that focus on cooperation between pupils. At the end of the practical part there are methodological instructions for the preparation of adaptation programs for beginning teachers. KEYWORDS class climate, school climate, adaptation programe, positive school climate, class climate careen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV