Zobrazit minimální záznam

Posttraumatic Growth in Adolescents and Young Adults
dc.contributor.advisorKučera, Miloš
dc.creatorValentová, Hana
dc.date.accessioned2020-11-26T19:57:39Z
dc.date.available2020-11-26T19:57:39Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/110738
dc.description.abstractThe thesis focuses on posttraumatic growth in adolescents and young adults. The subject of the research is finding and tracking reactions and changes that emerge after a specific stimulus - an existentially experienced trauma, where at the core is realizing the threat of life and afterwards thinking about one's own death. The theoretical part deals with psychological and philosophical sources of current concepts of post-traumatic growth. These sources support our assumption that for the specific course of post-traumatic reactions and changes the subject category or objective severity of events is not relevant. It is the respondents own perception of a life threat. We also deal with a particular PTG model by Tedeschi and Calhoun, whose concept of changes after a major life event was chosen as the starting point for our research and whose PTGI questionnaire is used in the quantitative part. In the empirical part we chose mixed research design. First, a quantitative part of the research was carried out, involving 407 respondents aged 17-25. The aim of this part was to determine the rate of post-traumatic growth and to demonstrate that perceived life threats occur among respondents across all event categories. The personal perception of a life threat will result into a higher score achieved in both...en_US
dc.description.abstractDisertační práce je zaměřena na posttraumatický růst u adolescentů a mladých dospělých. Předmětem výzkumného zájmu je zachycení reakcí a změn, které se objevují po specifickém podnětu - existenciálně prožitém traumatu, jehož podstatou je uvědomění si ohrožení života a následné uvažování o vlastní konečnosti. Teoretická část je věnována exkurzu k psychologickým a filosofickým zdrojům současných konceptů posttraumatického růstu, ve kterých nalézáme podporu pro náš předpoklad, že vnímané ohrožení života je určující pro specifický průběh posttraumatických reakcí. Dále se věnujeme konkrétnímu modelu PTG autorů Tedeschi a Calhouna, jejichž koncept změn po závažné životní události jsme zvolili jako výchozí pro náš výzkum, a jejichž dotazník PTGI využíváme v kvantitativní části. V empirické části jsme zvolili smíšený výzkumný design. Nejdříve byla realizována kvantitativní část výzkumu, které se účastnilo 407 respondentů ve věku 17-25 let. Cílem této části bylo zjistit míru posttraumatického růstu a prokázat, že vnímané ohrožení života se vyskytuje u respondentů napříč všemi kategoriemi události, projeví se vyšším dosaženým skórem v dotazníku PTGI i v jednotlivých faktorech. Kvalitativní část výzkumu byla založena na analýze rozhovorů s 13 respondenty ve věku 20- 25 let a byla realizována s cílem zachytit...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectposttraumatic growthen_US
dc.subjecttraumaen_US
dc.subjectexistentially experienced traumaen_US
dc.subjectlife threateningen_US
dc.subjectadolescenceen_US
dc.subjectyoung adulten_US
dc.subjectposttraumatický růstcs_CZ
dc.subjectexistenciálně prožité traumacs_CZ
dc.subjectohrožení životacs_CZ
dc.subjectadolescencecs_CZ
dc.subjectmladá dospělostcs_CZ
dc.titlePosttraumatický růst u adolescentů a mladých dospělýchcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-24
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId124312
dc.title.translatedPosttraumatic Growth in Adolescents and Young Adultsen_US
dc.contributor.refereeVágnerová, Marie
dc.contributor.refereeBartošová, Kateřina
dc.identifier.aleph002296492
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogická psychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogical Psychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogická psychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogical Psychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csDisertační práce je zaměřena na posttraumatický růst u adolescentů a mladých dospělých. Předmětem výzkumného zájmu je zachycení reakcí a změn, které se objevují po specifickém podnětu - existenciálně prožitém traumatu, jehož podstatou je uvědomění si ohrožení života a následné uvažování o vlastní konečnosti. Teoretická část je věnována exkurzu k psychologickým a filosofickým zdrojům současných konceptů posttraumatického růstu, ve kterých nalézáme podporu pro náš předpoklad, že vnímané ohrožení života je určující pro specifický průběh posttraumatických reakcí. Dále se věnujeme konkrétnímu modelu PTG autorů Tedeschi a Calhouna, jejichž koncept změn po závažné životní události jsme zvolili jako výchozí pro náš výzkum, a jejichž dotazník PTGI využíváme v kvantitativní části. V empirické části jsme zvolili smíšený výzkumný design. Nejdříve byla realizována kvantitativní část výzkumu, které se účastnilo 407 respondentů ve věku 17-25 let. Cílem této části bylo zjistit míru posttraumatického růstu a prokázat, že vnímané ohrožení života se vyskytuje u respondentů napříč všemi kategoriemi události, projeví se vyšším dosaženým skórem v dotazníku PTGI i v jednotlivých faktorech. Kvalitativní část výzkumu byla založena na analýze rozhovorů s 13 respondenty ve věku 20- 25 let a byla realizována s cílem zachytit...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on posttraumatic growth in adolescents and young adults. The subject of the research is finding and tracking reactions and changes that emerge after a specific stimulus - an existentially experienced trauma, where at the core is realizing the threat of life and afterwards thinking about one's own death. The theoretical part deals with psychological and philosophical sources of current concepts of post-traumatic growth. These sources support our assumption that for the specific course of post-traumatic reactions and changes the subject category or objective severity of events is not relevant. It is the respondents own perception of a life threat. We also deal with a particular PTG model by Tedeschi and Calhoun, whose concept of changes after a major life event was chosen as the starting point for our research and whose PTGI questionnaire is used in the quantitative part. In the empirical part we chose mixed research design. First, a quantitative part of the research was carried out, involving 407 respondents aged 17-25. The aim of this part was to determine the rate of post-traumatic growth and to demonstrate that perceived life threats occur among respondents across all event categories. The personal perception of a life threat will result into a higher score achieved in both...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990022964920106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV