Korekční procesy u strukturovaných celků
Correctif processies of structured wholes
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/110178Identifikátory
SIS: 201293
Kolekce
- Kvalifikační práce [18678]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Havlíčková, Radka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
28. 5. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
strukturovaný celek, druhy korekcí, metody řešení, předmatematická gramotnostKlíčová slova (anglicky)
structured whole, types of corection, methodes of solution, pre-mathematic literacyHlavními cíly diplomové práce Korek ní procesy u strukturovaných celk je zjistit, zda a za jakých podmínek je dít v posledním roce p edškolního vzd lávání schopné identifikovat chybu ve strukturovaném celku a zda je schopné identifikované chyby opravit. K napln ní cíl bylo použito kvalitativního výzkumu, do kterého bylo vybráno 30 d tí ze dvou edškolních t íd. Do výzkumu bylo za azeno p t aktivit zam ených na r zné typy strukturovaných celk , ale i na rozdílné korek ní procesy. Sledované jevy byly zaznamenány do tabulek a graf , které jsou sou ástí práce nebo uvedeny v p íloze. Ze série vytvo ených úkol , pozorování d tí p i práci a následné evidenci dat a jejich analýzy vyplynulo, že dít v posledním roce p edškolního vzd lávání nemají s identifikací a korekcí chyb zkušenosti a že istupují k ešení úkol r znými zp soby.
The main objectives of the thesis Correctif processies of structured wholes are to find out whether and under what conditions is the child able to identify an error in a structured whole in the last year of pre-school education and whether her is able to correct the identified errors. To meet the objectives, there was used the qualitative research to select 30 children from two pre-school classes. The research included five activities focused on different types of structured wholes, but also on different correction processes. The observed phenomenas were recorded in tables and graphs that are part of the work or listed in the appendix. From the series of created tasks, observation of children and subsequent data recording and analysis, the child in the last year of pre-school education does not have the experience of identifying and correcting errors and the approaches of childer to solve the tasks are in different ways.