Zobrazit minimální záznam

The Cinematographic Work Devoted to the Holocaust in Instruction of Civics and History
dc.contributor.advisorZicha, Zbyněk
dc.creatorPinc, Benedikt
dc.date.accessioned2019-10-18T09:03:45Z
dc.date.available2019-10-18T09:03:45Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/110086
dc.description.abstractPráce se snaží zodpovědět otázku, zda film představuje vhodnou didaktickou pomůcku při výuce o holokaustu. Nejprve se zabývá problematikou holokaustu a tím, jak o něm vyučovat. Holokaust zde není nahlížen pouze jako historická událost, ale především jako specifický projev moderní společnosti. Redukce na historický fakt by vedla k opominutí zásadních etických a sociálních tematických přesahů, které v sobě holokaust nese. Proto navrhuji vyučovat o holokaustu nejenom v hodinách dějepisu, ale také v hodinách výchovy k občanství. Další část navazuje na to, že jako jedna z vhodných metod výuky o holokaustu se nabízí využití filmové tvorby. Pracuje se zde nejprve s tezí, že film nezobrazuje skutečnost, ale je určitou reflexí skutečnosti. Dále je zaměřena pozornost na fenomén paměti, neboť paměť je něco, co vytváří určitý rámec našeho uvažování a myšlení. Při výuce se musí zohlednit právě to, že film jako produkt kulturní paměti vychází vždy z určitého referenčního rámce paměti, na jejímž utváření se ale zároveň také podílí. Po rozebrání konkrétních didaktických i legislativních otázek spojených s médiem filmu ve výuce došlo na závěr práce k propojení získaných poznatků a vytvoření několika ukázkových hodin k tématu holokaust. Na základě toho je možné tvrdit, že film představuje vhodný prostředek k...cs_CZ
dc.description.abstractIs the film suitable educational tool for teaching about holocaust? That is the main question and topic of the thesis. At first it im looking into general issues of holocaust in education. I'm trying to show that holocaust is not perceived only as a historical event, but as a specific demonstration of modern society in a first place. Focusing only on its historical attributes results in ignoring ethical and societal dimensions of this topic. For that i'm also suggesting that we should be teaching about holocaust not only in history, but also in civics. Further in this paper im trying to examine using film as the educational tool. I'm working here with the proposition that the film is not representing reality, but it's always just a reflexion of the reality. And as such it needs to work with the memory. Memory is constructing frames of our thinking and understanding of the world around. While using film in education, we need to keep in mind that film is a product of certain cultural memory and memory frames. This product is then retroactively helping to reinforce those memory frames which it came from. I also did some research on legislative aspects of using film in education. In the end of this paper im trying to use aforesaid statements in designing several demonstrational classes on the topic of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectfilmcs_CZ
dc.subjectholokaust (1939-1945)cs_CZ
dc.subjectstudium a výukacs_CZ
dc.subjectdidaktikacs_CZ
dc.subjectmoderní společnostcs_CZ
dc.subjectdějepiscs_CZ
dc.subjectvýchova k občanstvícs_CZ
dc.subjectfilmen_US
dc.subjectholocaust (1939-1945)en_US
dc.subjectstudy and teachingen_US
dc.subjectdidacticsen_US
dc.subjectmodern societyen_US
dc.subjecthistory (school subject)en_US
dc.subjectcitizenship educationen_US
dc.titleVyužití kinematigrafické tvorby věnované holocaustu při výuce výchovy k občanství a dějepisucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-01-07
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId192066
dc.title.translatedThe Cinematographic Work Devoted to the Holocaust in Instruction of Civics and Historyen_US
dc.contributor.refereeDvořáková, Michaela
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se snaží zodpovědět otázku, zda film představuje vhodnou didaktickou pomůcku při výuce o holokaustu. Nejprve se zabývá problematikou holokaustu a tím, jak o něm vyučovat. Holokaust zde není nahlížen pouze jako historická událost, ale především jako specifický projev moderní společnosti. Redukce na historický fakt by vedla k opominutí zásadních etických a sociálních tematických přesahů, které v sobě holokaust nese. Proto navrhuji vyučovat o holokaustu nejenom v hodinách dějepisu, ale také v hodinách výchovy k občanství. Další část navazuje na to, že jako jedna z vhodných metod výuky o holokaustu se nabízí využití filmové tvorby. Pracuje se zde nejprve s tezí, že film nezobrazuje skutečnost, ale je určitou reflexí skutečnosti. Dále je zaměřena pozornost na fenomén paměti, neboť paměť je něco, co vytváří určitý rámec našeho uvažování a myšlení. Při výuce se musí zohlednit právě to, že film jako produkt kulturní paměti vychází vždy z určitého referenčního rámce paměti, na jejímž utváření se ale zároveň také podílí. Po rozebrání konkrétních didaktických i legislativních otázek spojených s médiem filmu ve výuce došlo na závěr práce k propojení získaných poznatků a vytvoření několika ukázkových hodin k tématu holokaust. Na základě toho je možné tvrdit, že film představuje vhodný prostředek k...cs_CZ
uk.abstract.enIs the film suitable educational tool for teaching about holocaust? That is the main question and topic of the thesis. At first it im looking into general issues of holocaust in education. I'm trying to show that holocaust is not perceived only as a historical event, but as a specific demonstration of modern society in a first place. Focusing only on its historical attributes results in ignoring ethical and societal dimensions of this topic. For that i'm also suggesting that we should be teaching about holocaust not only in history, but also in civics. Further in this paper im trying to examine using film as the educational tool. I'm working here with the proposition that the film is not representing reality, but it's always just a reflexion of the reality. And as such it needs to work with the memory. Memory is constructing frames of our thinking and understanding of the world around. While using film in education, we need to keep in mind that film is a product of certain cultural memory and memory frames. This product is then retroactively helping to reinforce those memory frames which it came from. I also did some research on legislative aspects of using film in education. In the end of this paper im trying to use aforesaid statements in designing several demonstrational classes on the topic of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV