Zobrazit minimální záznam

The Influence of a Foreign Language on the Communication in the Bilingual Teaching of Mathematics
dc.contributor.advisorNovotná, Jarmila
dc.creatorErnyeiová, Jana
dc.date.accessioned2019-02-19T13:28:36Z
dc.date.available2019-02-19T13:28:36Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/10994
dc.description.abstractV poslední době se stáváme svědky postupného prolínání národů a kultur. Ve školách se toto odráží dvěma směry. Jednak kladením stále většího důrazu na jazykovou přípravu, tak stále častějším výskytem žáků a studentů z národnostních menšin. Ještě v nedávné době jsme tuto skutečnost mohli pozorovat převážně v zemích západní Evropy a Severní Ameriky, nyní stále více i v České republice. Zároveň je skutečností, že ve sjednocující se Evropě jsou lidé stále více soukromně i pracovně odkázáni na ovládání cizího jazyka, jak písemné, tak ústní, a to s takovou jistotou a plynulostí, jakoby se téměř jednalo o jazyk rodný. Z toto plyne nutnost včasné bilingvní (dvojjazyčné) výuky a zároveň potřeba bilingvních učitelů s odpovídajícím vzděláním. Bilingvní výuka, často označovaná jako Content and Language Integrated Learning (CLIL) označuje obecně výuku některého z nejazykových všeobecně vzdělávacích předmětů prostřednictvím cizího jazyka (např. matematika v anglickém jazyce). Obsah daného předmětu je rozvíjen v cizím jazyce a naopak, cizí jazyk se procvičuje a zdokonaluje pomocí obsahu příslušného předmětu. Jazyk je chápán jako vyjadřovací prostředek, nikoli jako hlavní cíl. Výuka v cizím jazyce přináší mnohé positivní výsledky, znamená však pro učitele i pro žáky také velké zatížení. Tato práce je zaměřena na sledování...cs_CZ
dc.description.abstractThis work refers to the topic of bilingual mathematics education. It is focused on monitoring the communicational influences of teacher's and pupil's language, categorization of the disturbing effects and possibilities, how the teacher should prepare for them and how to solve them. A significant role plays the reflection of the teacher, as the results were done on the basis of action research during teaching in England, Germany and the Czech Republic. The teaching was realized in a second language as well for the teacher as for the pupils. The teacher was at the same time experimenter as well as author of this work. The theoretical part results from dealing with scientific literature about bilingualism, bilingual education, methodology of CLIL (Content and Language Integrated Learning), relations between first language, language of mathematics and the foreign language. In the practical part an analysis of lessons performed in mathematics with the subject of probability is carried out. The teaching was focused on playing a game with dice and deciding whether the game is fair or not. The lessons were audio taped and transcriptions of the spoken language were made. An analysis of the language, teacher's mistakes, communicational interference, proportional relations on communication of the pupils and of the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectCLIL (Content and language integrated learning)cs_CZ
dc.subjectcizí jazykycs_CZ
dc.subjectmatematikacs_CZ
dc.subjectbilingvní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectpedagogický výzkumcs_CZ
dc.titleVliv cizího jazyka na komunikaci v bilingvní výuce matematikycs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-06-04
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId137071
dc.title.translatedThe Influence of a Foreign Language on the Communication in the Bilingual Teaching of Mathematicsen_US
dc.contributor.refereePokorná, Věra
dc.contributor.refereeNýdl, Václav
dc.identifier.aleph000942777
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDidactics of Mathematicsen_US
thesis.degree.disciplineDidaktika matematikycs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDidaktika matematikycs_CZ
uk.degree-discipline.enDidactics of Mathematicsen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csV poslední době se stáváme svědky postupného prolínání národů a kultur. Ve školách se toto odráží dvěma směry. Jednak kladením stále většího důrazu na jazykovou přípravu, tak stále častějším výskytem žáků a studentů z národnostních menšin. Ještě v nedávné době jsme tuto skutečnost mohli pozorovat převážně v zemích západní Evropy a Severní Ameriky, nyní stále více i v České republice. Zároveň je skutečností, že ve sjednocující se Evropě jsou lidé stále více soukromně i pracovně odkázáni na ovládání cizího jazyka, jak písemné, tak ústní, a to s takovou jistotou a plynulostí, jakoby se téměř jednalo o jazyk rodný. Z toto plyne nutnost včasné bilingvní (dvojjazyčné) výuky a zároveň potřeba bilingvních učitelů s odpovídajícím vzděláním. Bilingvní výuka, často označovaná jako Content and Language Integrated Learning (CLIL) označuje obecně výuku některého z nejazykových všeobecně vzdělávacích předmětů prostřednictvím cizího jazyka (např. matematika v anglickém jazyce). Obsah daného předmětu je rozvíjen v cizím jazyce a naopak, cizí jazyk se procvičuje a zdokonaluje pomocí obsahu příslušného předmětu. Jazyk je chápán jako vyjadřovací prostředek, nikoli jako hlavní cíl. Výuka v cizím jazyce přináší mnohé positivní výsledky, znamená však pro učitele i pro žáky také velké zatížení. Tato práce je zaměřena na sledování...cs_CZ
uk.abstract.enThis work refers to the topic of bilingual mathematics education. It is focused on monitoring the communicational influences of teacher's and pupil's language, categorization of the disturbing effects and possibilities, how the teacher should prepare for them and how to solve them. A significant role plays the reflection of the teacher, as the results were done on the basis of action research during teaching in England, Germany and the Czech Republic. The teaching was realized in a second language as well for the teacher as for the pupils. The teacher was at the same time experimenter as well as author of this work. The theoretical part results from dealing with scientific literature about bilingualism, bilingual education, methodology of CLIL (Content and Language Integrated Learning), relations between first language, language of mathematics and the foreign language. In the practical part an analysis of lessons performed in mathematics with the subject of probability is carried out. The teaching was focused on playing a game with dice and deciding whether the game is fair or not. The lessons were audio taped and transcriptions of the spoken language were made. An analysis of the language, teacher's mistakes, communicational interference, proportional relations on communication of the pupils and of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990009427770106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV