Zobrazit minimální záznam

Intervention approaches in support of pupils with ADHD in Zlinsky region
dc.contributor.advisorFelcmanová, Lenka
dc.creatorValentová, Karolína
dc.date.accessioned2019-10-17T14:26:20Z
dc.date.available2019-10-17T14:26:20Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/109884
dc.description.abstractTématem diplomové práce jsou intervenční přístupy využívané v podpoře žáků se specifickou poruchou chování. Hlavním cílem práce je zmapovat obsah poradenských služeb Zlínského kraje, které jsou poskytovány žákům se specifickou poruchou chování ve školách a ve školských poradenských zařízeních, konkrétně v pedagogicko-psychologických poradnách. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V první kapitole budou definovány základní pojmy. V následující kapitole budou představeny klasifikace specifické poruchy chování z medicínského hlediska a jejich diferenciace, rizikové faktory vzniku specifické poruchy chování, hlavní a přidružené projevy specifické poruchy chování a její důsledky. Ve třetí kapitole se budeme zabývat intervencemi a možnostmi léčby specifické poruchy chování včetně prevence. V této kapitole budou také nastíněny některé zahraniční přístupy k žákům se specifickou poruchou chování. Výzkumná část obsahuje kapitolu věnovanou metodologii výzkumu. Jsou zde obsaženy cíle výzkumu, výzkumné otázky, metody sběru dat a definice výzkumného vzorku. V následující kapitole je již provedena analýza a interpretace dat. Kapitola je zakončena zodpovězením výzkumných otázek. Z výzkumu vyplývá obsah poradenských služeb, které jsou poskytovány pedagogicko-psychologickou poradnou a...cs_CZ
dc.description.abstractThe theme of the master thesis is the intervention approaches used to support pupils with a specific behavioral disorder. The main aim of the thesis is to map the content of the consultancy services in Zlin Region, which are provided to pupils with specific behavioral disorders in schools and school counseling facilities, specifically pedagogical-psychological counselling centres. The thesis is divided into theoretical and practical parts. Basic concepts will be defined in the first chapter. The following chapter presents classification and differentiation of specific behavioral disorder from a medical point of view, risk factors of development of specific behavioral disorder, major and associated shows of specific behavioral disorder and its consequences. The third chapter deals with interventions and treatment options for specific behavioral disorders including prevention. Foreign approaches to pupils with a specific behavioral disorder are also outlined in this chapter. The researching part contains a chapter devoted to the methodology of research. There are included research objectives, research issues, data collection methods and the definition of a research sample. The following chapter already provides data analysis and interpretation. The chapter concludes by answering research questions....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPorucha chovánícs_CZ
dc.subjectspecifická porucha chovánícs_CZ
dc.subjectADHDcs_CZ
dc.subjectintervencecs_CZ
dc.subjectkognitivně-behaviorální přístupcs_CZ
dc.subjectBehavioral disorderen_US
dc.subjectspecific behavioral disorderen_US
dc.subjectAttention Deficit Hyperactivity Disorderen_US
dc.subjectinterventionen_US
dc.subjectcognitive-behavioral approachen_US
dc.titleIntervenční přístupy v podpoře žáků se specifickou poruchou chování ve Zlínském krajics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-11
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId212580
dc.title.translatedIntervention approaches in support of pupils with ADHD in Zlinsky regionen_US
dc.contributor.refereeBartoňová, Miroslava
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem diplomové práce jsou intervenční přístupy využívané v podpoře žáků se specifickou poruchou chování. Hlavním cílem práce je zmapovat obsah poradenských služeb Zlínského kraje, které jsou poskytovány žákům se specifickou poruchou chování ve školách a ve školských poradenských zařízeních, konkrétně v pedagogicko-psychologických poradnách. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V první kapitole budou definovány základní pojmy. V následující kapitole budou představeny klasifikace specifické poruchy chování z medicínského hlediska a jejich diferenciace, rizikové faktory vzniku specifické poruchy chování, hlavní a přidružené projevy specifické poruchy chování a její důsledky. Ve třetí kapitole se budeme zabývat intervencemi a možnostmi léčby specifické poruchy chování včetně prevence. V této kapitole budou také nastíněny některé zahraniční přístupy k žákům se specifickou poruchou chování. Výzkumná část obsahuje kapitolu věnovanou metodologii výzkumu. Jsou zde obsaženy cíle výzkumu, výzkumné otázky, metody sběru dat a definice výzkumného vzorku. V následující kapitole je již provedena analýza a interpretace dat. Kapitola je zakončena zodpovězením výzkumných otázek. Z výzkumu vyplývá obsah poradenských služeb, které jsou poskytovány pedagogicko-psychologickou poradnou a...cs_CZ
uk.abstract.enThe theme of the master thesis is the intervention approaches used to support pupils with a specific behavioral disorder. The main aim of the thesis is to map the content of the consultancy services in Zlin Region, which are provided to pupils with specific behavioral disorders in schools and school counseling facilities, specifically pedagogical-psychological counselling centres. The thesis is divided into theoretical and practical parts. Basic concepts will be defined in the first chapter. The following chapter presents classification and differentiation of specific behavioral disorder from a medical point of view, risk factors of development of specific behavioral disorder, major and associated shows of specific behavioral disorder and its consequences. The third chapter deals with interventions and treatment options for specific behavioral disorders including prevention. Foreign approaches to pupils with a specific behavioral disorder are also outlined in this chapter. The researching part contains a chapter devoted to the methodology of research. There are included research objectives, research issues, data collection methods and the definition of a research sample. The following chapter already provides data analysis and interpretation. The chapter concludes by answering research questions....en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV