Porovnání pojetí současné sociální pedagogiky v anglofonních a posttotalitních zemích na základě přikladu Ruska a Velké Británie.
Comparison of the Concept of Contemporary Social Pedagogy in Anglophone and Post-Totalitarian Countries Based on the Example of Russia and Great Britain
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/109430Identifikátory
SIS: 212767
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Syřiště, Ivo
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
9. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
sociální pedagogika, komparace pojetí sociální pedagogiky, sociální pedagogika v současnosti, sociální práce, sociální pedagog, Rusko, Velká Británie, anglofonní země, posttotalitní zeměKlíčová slova (anglicky)
social pedagogy, comparison of the concept of social pedagogy, social pedagogy at present, social work, social pedagogue, Russia, the UK, Anglophone country, post-totalitarian countryTato práce řeší odborný problém spojený se současným pojetím sociální pedagogiky. Během posledního desetiletí se v anglofonních zemích začíná projevovat zájem o sociální pedagogiku tak, jak je vnímaná na území Evropy - tj, v jejím širokém pojetí. Tuto skutečnost potvrzuje fakt, že se v rámci mezinárodní spolupráce vědců, akademiků a jiných badatelů v oblasti sociální pedagogiky objevují stále častěji překlady a jiné knižní publikace na téma sociální pedagogiky. V těchto pramenech můžeme nalézt informaci, že je v anglosaské tradici sociální pedagogika spojená primárně s dětmi a mládeži, a nezahrnuje jiné věkové kategorie. Avšak autoři tvrdí, že sociální pedagogika v jejím širším pojetí má velký potenciál pro řešení sociálních problémů. Proto se vědci snaží implementovat sociální pedagogiku do kontextu sociální práce, která má v anglofonních zemích bohatou tradici. Cílem práce je vyhledat, podrobně analyzovat a porovnat příslušné zdroje spojené s pojetím sociální pedagogiky ve Velké Británii a Rusku. Jako hlavní prameny pro praktickou čast byly vybrány učebnice pro VŠ, studijní materiály a studijní plány univerzit, kde je sociální pedagogika vyučovaná jako samostatný obor. Tyto zdroje jsou stručně a přehledně popsané, analyzované a přibližuji problematiku pojetí současné pedagogiky ve zmíněných...
v anglickém jazyce This work solves the technical problem associated with the concept of social pedagogy at present. Over the last decade, anglophone countries have begun to show interest in social pedagogy as perceived in Europe - i.e., in its broad conception. This is proved by the fact that in the framework of international cooperation of scientists, academics and other researchers in the field of social pedagogy, translations and other books about social pedagogy appear more and more frequently. In these sources we can find the information that in the Anglo-Saxon tradition social pedagogy is associated primarily with children and youth and does not include other age categories. However, the authors argue that social pedagogy in its broader concept has great potential for solving social problems. Therefore, scientists strive to implement social pedagogy in the context of social work, which has a rich tradition in Anglophone countries. The aim of the work is to find, analyze and compare relevant resources related to the concept of social pedagogy in the UK and Russia. For the practical part were selected such sources as: textbooks for universities, study materials and university studying plans. In these university studying plans social pedagogy is presented as a separate specialization. These...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Fenomen bezdomovectví v kontextu nabídky sociálních služeb města Benešov
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOTulachová, Blanka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 15. 1. 2013Cílem diplomové práce je seznámení s nabídkou nově vzniklých sociálních služeb pro bezdomovce ve městě Benešov na podkladě teoretických znalostí a informací o fenoménu bezdomovectví. Ukázání vlivu nabídky sociálních služeb ... -
Návrh systému dalšího vzdělávání sociálních pracovníků v přímém kontaktu se seniory v domovech pro seniory
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKratochvílová Křemenová, Renata (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 14. 6. 2016Tato bakalářská práce se zabývá problematikou dalšího vzdělávání sociálních pracovníků, kteří pracují v domovech pro seniory v přímé péči s touto cílovou skupinou. Cílem práce je na základě výsledků vyplývajících z rozhovorů ... -
Srovnání sociální politiky v ČR a SR z pohledu sociálního zabezpečení
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKellnerová, Lada (Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, 2017)Datum obhajoby: 13. 9. 2017Práce se zabývá sociálním zabezpečením České republiky a Slovenské republiky, jeho popisem, srovnáním, analýzou a zhodnocením obou systémů. Jsou v ní definovány základní pojmy, stručně popsána historie sociálního zabezpečení ...
