Vize vzdělávací politiky ve volebních programech politických stran
Vision of educational policy in electoral programs of political parties
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/109386Identifiers
Study Information System: 212835
Collections
- Kvalifikační práce [14378]
Author
Advisor
Referee
Veteška, Jaroslav
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Management of Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
23. 5. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
volební program, vize, vzdělávací politika, politická uskupení
Keywords (English)
election program, vision, educational policy, political parties
Tato diplomová práce si klade za cíl popsat vývoj vzdělávací politiky v České republice od přelomu 20. a 21. století do roku 2017 a zároveň komparovat vize vzdělávací politiky ve volebních programech politických uskupení, které v roce 2017 získaly v parlamentních volbách více než 5% hlasů a překročily tak hranici stanovenou zákonem pro vstup do Poslanecké sněmovny. Část teoretická se zaměřuje na deskripci vývoje vzdělávací politiky od roku 1999 do roku 2017, ve které zohledňuje politickou situaci v zemi a její dopad na vzdělávací politiku. Část výzkumná se za pomoci analýzy a rozhovorů snaží o komparaci vizí vzdělávací politiky politických stran, které jsou v současné době zastoupeny v Poslanecké sněmovně. KLÍČOVÁ SLOVA volební program, vize, vzdělávací politika, politická uskupení
This diploma thesis aims to describe the development of educational policy in the Czech Republic since the turn of the 20th and 21st centuries to 2017 and at the same time to compare the vision of educational policy in electoral programs of political groupings, which in 2017 won more than 5% of votes and thus exceeded the limit set by law for joining the Chamber of Deputies. The theoretical part focuses on the description of the development of educational policy from 1999 to 2017, in which it takes into account the political situation in the country and its impact on education policy. With the help of analysis and interviews, the research part seeks to compare the visions of the educational policy of political parties currently represented in the Chamber of Deputies. KEYWORDS election program, vision, educational policy, political parties