Specifika řízení malotřídní školy
The management specifics of school with more grades in one class
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/109211Identifikátory
SIS: 195270
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Veteška, Jaroslav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
23. 5. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Malotřídní škola, plně organizovaná škola, ředitel školy, školský management, manažerské funkceKlíčová slova (anglicky)
School with more grades in one class, fully-organized school, headteacher, school management, management functionsTato diplomová práce se zaměřuje především na analýzu a konkretizaci specifických rysů řízení malotřídní školy. Z důvodu poměrně nízkého počtu zastoupení tohoto typu škol ve školské soustavě bývají specifika jejich řízení často v literatuře opomíjena, nebo zmiňována jen okrajově, přestože jsou nepochybně odlišná od řízení škol plně organizovaných, jejichž počet převládá. Teoretická část vymezuje pojem malotřídní škola a zabývá se popisem jejích specifických rysů a zvláštností. Následuje popis obecného řízení školy z pohledu školského managementu a jeho nejdůležitějších oblastí. Na management školy je v této práci pohlíženo primárně z pohledu činnosti ředitele školy. Výzkumná část je realizována metodou dotazníkového šetření zaměřeného na ředitele malotřídních a plně organizovaných škol ve Středočeském kraji. Práce není koncipována jako kvalitativní porovnání obou typů škol, specifika řízení plně organizované školy slouží jako výchozí bod pro zjištění specifik řízení školy malotřídní. KLÍČOVÁ SLOVA Malotřídní škola, plně organizovaná škola, ředitel školy, školský management, manažerské funkce
This diploma thesis is aimed primarily at the analysis and specification of the management specifics at schools with more grades in one class. Due to the proportionally lower number of those type of schools in the school system, these specifics have a general tendency to be neglected or at least only peripherally mentioned in literature, even though its management undoubtly differs from the one applied at fully organized primary schools. The theoretical part specifies the term school with more grades in one class and pursue to describe its specific features and particularities. A description of the general school management follows, aiming at its most important spheres. In this thesis, school management is being described primarily from the point of view of a headteacher. The research part of this thesis is realized through the method of questionnaire survey aimed at fully-organized schools headteachers and at schools with more grades in one class headteachers in Středočeský region, in order to discover their management specifics. This thesis is not framed as a qualitative comparison of those two school types. The specifies of fully-organized schools management are being elicited only as a default source of inrormation, from which the specifcs of school with more grades in one class management are...
