Zobrazit minimální záznam

Phonemic hearing in preschool-age
dc.contributor.advisorHádková, Kateřina
dc.creatorPaprskářová, Nikola
dc.date.accessioned2019-06-25T10:00:34Z
dc.date.available2019-06-25T10:00:34Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/106653
dc.description.abstractDiplomová práce řeší problematiku schopnosti fonematického rozlišování u dětí předškolního věku. Úvodní část je zaměřena na specifika předškolního věku, ontogenezi řeči a charakterizaci fonematického sluchu. Cílem diplomové práce je zjištění úrovně schopnosti fonematické diferenciace u dětí s kochleárním implantátem a dětí intaktních. Výsledky byly získávány pomocí standardizované testové baterie Hodnocení fonematického sluchu u dětí předškolního věku od kolektivu autorů Škodová, Mischek a Moravcová z roku 1995, která je na tuto problematiku vytvořena. Následně byly výsledky obou skupin porovnávány a zjišťovaly se jednotlivé rozdíly ve výkonu mezi dětmi s kochleárním implantátem a dětmi intaktními. Z výzkumu vyplývá, že lepších výsledků v oblasti fonematického rozlišování dosáhly děti intaktní, přestože rozdíl v úspěšnosti mezi oběma skupinami nebyl výrazný. Hlavním přínosem této práce je fakt, že schopnost fonematické diferenciace je u dětí s kochleárním implantátem důležitá a její rozvoj by měl být součastí rehabilitační péče. KLÍČOVÁ SLOVA fonematický sluch, předškolní věk, kochleární implantát, sluchové postiženícs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the problem of phonemic differentiation in preschool children. The introductory part is focused on the specifics of preschool age, ontogenesis of speech and characterization of phonemic hearing. The aim of this thesis is to determine the level of phonemic differentiation in children with cochlear implant and children without hearing impairment. The results were obtained using a standardized test battery Evaluation of Phonemic Hearing in Preschool Children by authors Škodová, Mischek and Moravcová from 1995, which is created for this issue. Subsequently, the results of both groups were compared and individual differences in performance between children with cochlear implant and children without hearing impairment were examined. Research has shown that better results in phonemic distinction amounted children without hearing impairment, although the difference in success rate between the two groups was not significant. The main benefit of this work is the fact that the ability of phonemic differentiation is important in children with cochlear implant and its development should be part of rehabilitation care. KEYWORDS phonemic hearing, preschool age, cochlear implant, hearing impairmenten_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectphonemic hearingen_US
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.subjectcochlear implanten_US
dc.subjecthearing impairmenten_US
dc.subjectfonematický sluchcs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectkochleární implantátcs_CZ
dc.subjectsluchové postiženícs_CZ
dc.titleFonematický sluch u dětí předškolního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-04
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId201084
dc.title.translatedPhonemic hearing in preschool-ageen_US
dc.contributor.refereeHradilová, Tereza
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce řeší problematiku schopnosti fonematického rozlišování u dětí předškolního věku. Úvodní část je zaměřena na specifika předškolního věku, ontogenezi řeči a charakterizaci fonematického sluchu. Cílem diplomové práce je zjištění úrovně schopnosti fonematické diferenciace u dětí s kochleárním implantátem a dětí intaktních. Výsledky byly získávány pomocí standardizované testové baterie Hodnocení fonematického sluchu u dětí předškolního věku od kolektivu autorů Škodová, Mischek a Moravcová z roku 1995, která je na tuto problematiku vytvořena. Následně byly výsledky obou skupin porovnávány a zjišťovaly se jednotlivé rozdíly ve výkonu mezi dětmi s kochleárním implantátem a dětmi intaktními. Z výzkumu vyplývá, že lepších výsledků v oblasti fonematického rozlišování dosáhly děti intaktní, přestože rozdíl v úspěšnosti mezi oběma skupinami nebyl výrazný. Hlavním přínosem této práce je fakt, že schopnost fonematické diferenciace je u dětí s kochleárním implantátem důležitá a její rozvoj by měl být součastí rehabilitační péče. KLÍČOVÁ SLOVA fonematický sluch, předškolní věk, kochleární implantát, sluchové postiženícs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the problem of phonemic differentiation in preschool children. The introductory part is focused on the specifics of preschool age, ontogenesis of speech and characterization of phonemic hearing. The aim of this thesis is to determine the level of phonemic differentiation in children with cochlear implant and children without hearing impairment. The results were obtained using a standardized test battery Evaluation of Phonemic Hearing in Preschool Children by authors Škodová, Mischek and Moravcová from 1995, which is created for this issue. Subsequently, the results of both groups were compared and individual differences in performance between children with cochlear implant and children without hearing impairment were examined. Research has shown that better results in phonemic distinction amounted children without hearing impairment, although the difference in success rate between the two groups was not significant. The main benefit of this work is the fact that the ability of phonemic differentiation is important in children with cochlear implant and its development should be part of rehabilitation care. KEYWORDS phonemic hearing, preschool age, cochlear implant, hearing impairmenten_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV